gevraagd
Gerard
Ik ken kapitein woinin persoonlijk en hij weet natuurlijk heel goed wat hij zegd.
Trouwens hij inspecteert nu schepen in Antwerpen(parismou).
En inderdaad het is zo ,ik heb reeds eerder op het forum aangehaald dat op onze schepen geen belgische bemanning meer mag wat betreft de lagere bemanning.
Eerste reden is, de Belg is te duur.
Dus vreemde op het schip.
Een russische matroos of fillipijnse verdiend 1400 us dollar de maand en de rederij moet geen sociale bijdrage of andere kosten betalen voor hen.
Het volgende werd mij medegedeeld door een kapitein,als er iets gebeurd met het schip en bemanning,de nabestaande krijgen een paar dollars om te zwijgen en ook daarbij dat deze mensen niet kapitaal krachtig genoeg zijn om te procederen tegen de rederij.
Dit zegd wel genoeg denk ik.
Als de redeijen maar kunnen binnen rijfen en bemanning kan de pot op dat is bijzaak voor hen.
Spijtig maar het is nu zo éénmaal.
Ik ken kapitein woinin persoonlijk en hij weet natuurlijk heel goed wat hij zegd.
Trouwens hij inspecteert nu schepen in Antwerpen(parismou).
En inderdaad het is zo ,ik heb reeds eerder op het forum aangehaald dat op onze schepen geen belgische bemanning meer mag wat betreft de lagere bemanning.
Eerste reden is, de Belg is te duur.
Dus vreemde op het schip.
Een russische matroos of fillipijnse verdiend 1400 us dollar de maand en de rederij moet geen sociale bijdrage of andere kosten betalen voor hen.
Het volgende werd mij medegedeeld door een kapitein,als er iets gebeurd met het schip en bemanning,de nabestaande krijgen een paar dollars om te zwijgen en ook daarbij dat deze mensen niet kapitaal krachtig genoeg zijn om te procederen tegen de rederij.
Dit zegd wel genoeg denk ik.
Als de redeijen maar kunnen binnen rijfen en bemanning kan de pot op dat is bijzaak voor hen.
Spijtig maar het is nu zo éénmaal.