Scheepvaartfilmpjes
Re: Scheepvaartfilmpjes
deze even verhuisd naar het juiste topic
voor de machinisten onder ons
http://www.shipspotting.com/videos/video.php?vid=2483
voor de machinisten onder ons
http://www.shipspotting.com/videos/video.php?vid=2483
Re: Scheepvaartfilmpjes
vond het destijds al indrukwekkend als je de haven van HongKong inliep.
hier een filmpje van hoe het er nu uitziet ( vanaf ca 3 minuut 10 ) genomen vanaf de CMA CGM La Traviata.
http://www.shipspotting.com/videos/video.php?vid=2563
hier een filmpje van hoe het er nu uitziet ( vanaf ca 3 minuut 10 ) genomen vanaf de CMA CGM La Traviata.
http://www.shipspotting.com/videos/video.php?vid=2563
Re: Scheepvaartfilmpjes
Weet iemand hoe het nu met de "Northern approach" is gesteld ?
Toen die (nog) open was, kwamen wij er met de Waalekerk binnen; netjes aangemeld.....en kachelden kalmaan richting Kai Tek, vanwaar we een vliegtuig op zagen stijgen.
Precies in onze richting, en op zo'n manier dat we er van schrokken (ik wél, iig)
Plotseling brulde de marifoon: "Ship on Northern approach: how high is your front mast ? Stop your engines inmediately !" We zagen een Boeing 747 dichtbij over de masten scheren (voor ons gevoel dan: in werkelijkheid scheen hij al een 200 a 300 m hoog te zitten)
Niet lang daarna (bij onze volgen de aankomst al) was -en bleef- de NA gesloten....
Nu Kai Tek niet meer bestaat, neem ik aan dat de NA weer open is....of houdt men er een 1-richtingsverkeer op na ? Zo verschrikkelijk breed was de NA toch ook weer niet ?
Toen die (nog) open was, kwamen wij er met de Waalekerk binnen; netjes aangemeld.....en kachelden kalmaan richting Kai Tek, vanwaar we een vliegtuig op zagen stijgen.
Precies in onze richting, en op zo'n manier dat we er van schrokken (ik wél, iig)
Plotseling brulde de marifoon: "Ship on Northern approach: how high is your front mast ? Stop your engines inmediately !" We zagen een Boeing 747 dichtbij over de masten scheren (voor ons gevoel dan: in werkelijkheid scheen hij al een 200 a 300 m hoog te zitten)
Niet lang daarna (bij onze volgen de aankomst al) was -en bleef- de NA gesloten....
Nu Kai Tek niet meer bestaat, neem ik aan dat de NA weer open is....of houdt men er een 1-richtingsverkeer op na ? Zo verschrikkelijk breed was de NA toch ook weer niet ?
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfilmpjes
Voorschip "War Diwan" gelicht 1952
Op 16 december 1944 voer de Britse (oorlogs-) tanker War Diwan in konvooi over de Schelde. Daar liep het schip op een mijn (dus geen torpedo) in het water van de Wielingen. Het schip brak daarbij in tweeën. Vijf bemanningsleden kwamen om. De overigen werden gered door het escorterende en eveneens Britse HMS Franklin. In het jaar 1951 en begin 1952 is totaal 2.500 ton olie uit het voorschip overgepompt en veiliggesteld. In mei 1952 werd het voorschip gelicht door met perslucht het water uit het schip te blazen, zodat het schip naar boven kwam drijven. Deze nieuwe manier van schepen lichten was bedacht door de Nederlandse ingenieur Van Wienen van het bergingsbedrijf met dezelfde naam. Er werden twee pogingen gedaan, omdat de eerste mislukte. Het voorschip kwam in een verkeerde positie naar boven waardoor er lucht uit het wrak ontsnapte. Het voorschip werd opnieuw afgezonken. De tweede poging lukte wel. Het voorschip werd naar Vlissingen gesleept.
http://www.zeelandnet.nl/video/bekijk/v ... _1952.html
Op 16 december 1944 voer de Britse (oorlogs-) tanker War Diwan in konvooi over de Schelde. Daar liep het schip op een mijn (dus geen torpedo) in het water van de Wielingen. Het schip brak daarbij in tweeën. Vijf bemanningsleden kwamen om. De overigen werden gered door het escorterende en eveneens Britse HMS Franklin. In het jaar 1951 en begin 1952 is totaal 2.500 ton olie uit het voorschip overgepompt en veiliggesteld. In mei 1952 werd het voorschip gelicht door met perslucht het water uit het schip te blazen, zodat het schip naar boven kwam drijven. Deze nieuwe manier van schepen lichten was bedacht door de Nederlandse ingenieur Van Wienen van het bergingsbedrijf met dezelfde naam. Er werden twee pogingen gedaan, omdat de eerste mislukte. Het voorschip kwam in een verkeerde positie naar boven waardoor er lucht uit het wrak ontsnapte. Het voorschip werd opnieuw afgezonken. De tweede poging lukte wel. Het voorschip werd naar Vlissingen gesleept.
http://www.zeelandnet.nl/video/bekijk/v ... _1952.html
Re: Scheepvaartfilmpjes
nieuwste Boskalis hopper Causeway http://www.isaris.nl/ppm/dredging/index ... FGB4ylKhP4