Groeten uit zeeland

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ronny

Bericht door ronny »

Hoi Ruud.

Mooie foto's,maar pesoonlijk vind ik de onbewerkte toch mooier de kleur klopt niet meer van de Ricmers Tokyo.
Deze companie is trouwens een sterke concurent in de Japan-Australie trade voor spliethoff.
Maar ze hebben mooie schepen met zwaare kranen aan boord staan.

Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

Hoi Ruud mooie plaatjes gemaakt ik ben het met Ronny eens Dat de orgineleheiige plaatjes mooier zijn. De gechopte foto's liggen er een beetje te dik op. Maar wel mooi resultaat.

Tip ga de volgende keer eens rondrijden, dan valt er veel meer te fotograferen. En je kunt trouwens vanaf de andere kant van de zandvliet veel mooiere foto's maken, vooral voor de midag. En je kunt er dichter bijkomen. Zal wel eens wat van mijn antwerpen foto's op t forum zetten

mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Joke

Bericht door Joke »

Mooi, foto's van de Schelde!!!

Bij de sluizen in Antwerpen kun je inderdaad mooie foto's maken. Je kunt daarvandaan ook mooie foto's maken van de containerschepen die aan de Noordzeeterminal liggen. Daar t.o. kun je heel dicht bij de schepen komen die aan de nieuwe terminal liggen. (ben effe de naam kwijt... :? ) maar je hebt daar een heel mooi spotters, en vis, plekje. Je ziet alles en iedereen de sluis in- en uitgaan.
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

O ja nog voor douwe wist je dat die boot een zuster is van de pelican 1

De Spring tiger: Verrasing ze vaart weer onder nl vlag
Afbeelding
De serenaden
Afbeelding

mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Mag je als niet-Zeeuw ook posten? :wink:

Lexa Maersk zeegaand op de Westerschelde thv Terneuzen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
OOCL Nevskiy inbound voor Antwerpen thv Terneuzen

Afbeelding
Stolt Achievement in Kallo (hoort die hier wel thuis? :wink:)

Afbeelding
Theodora op de Westerschelde inbound voor Antwerpen thv Bath.
Gebruikersavatar
stuurcadeautje
Berichten: 489
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:11
Locatie: Hengstdijk

Bericht door stuurcadeautje »

zeg vanaf welke sleper zijn die foto's genomen Multraship of werk je bij rijkswaterstaat ofzo maaaaaare ga zo door leuke foto's

mzl niels
als god had gewild dat vrouwen gingen varen, dan had hij de zee wel roze gekleurd
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Wederom met dank aan Henk Kort van wie ik een dvd met
vele Zeeuwse foto's gekregen heb.

Afbeelding

Afbeelding


Gr. Arie.
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Voer ik maar op een sleepboot... :wink: Vaar op een binnenvaarttanker, we vletten regelmatig daar in die buurten. Komen vrij veel bij zeeboten langszij. Doen veel de kleine partijen voor hun rond brengen in de Rotterdamse en Antwerpse haven, zodat zij niet meer naar die desbetreffende raffinarderij hoeven. We verkorten hun tijd in de haven dus zeg maar. Voorbeeld: zeeboot komt aan bij de Vopak en heeft 2 kleine partijen van 350 ton en 500 ton die bij de Shell gelost moeten worden. Ipv dat ze dat schip er heen laten gaan, charteren ze ons. Wij gaan dan bij hun langszij om die 2 partijen te laden en varen dan naar de Shell om het daar te lossen. :D

Afbeelding
Aurora in de Zandvlietsluizen.

Afbeelding
Balticborg in Terneuzen.

Afbeelding
Pioneer zeegaand op de Westerschelde.

Afbeelding
Normed Istanbul, ex Marneborg, in Antwerpen.

Afbeelding
Geertje op het kanaal van Gent naar Terneuzen.
Joke

Bericht door Joke »

Wanneer heb je die foto van de Normed Istanbul genomen MennoJan?

Hoe gaat ie? Hoe is het eigenlijk met je knie?? Je vaart.. dus gaat waarschijnlijk volgens plan? :D
Mennojan

Bericht door Mennojan »

Da's alweer een tijdje geleden geloof ik dat ik die ouwe Marneborg op de foto zette.

Met mij gaat 'ie wel goed hoor, en met jou? Lange tijd niet gesproken trouwens! Ik vaar nou inmiddels alweer bijna een jaar. Ben nu hard opweg om stuurman te worden 8)

Groeten Menno-jan


Plaats reactie