Kustwacht

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Natit

Re: kustwacht

Bericht door Natit »

Bij de marine is het zo, dat alles wat blauw is en beweegt groet je, en alles wat niet beweegt schider je grijs.

Gebruikersavatar
breuk007
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 aug 2009 18:21

Re: kustwacht

Bericht door breuk007 »

Kustwachtvaartuig (ex douanevaartuig) Visarend
Bijlagen
Visarend
Visarend
visarend tussen de pieren (2).jpg (820.74 KiB) 3102 keer bekeken
visarend langs daphne (3).jpg
visarend langs daphne (3).jpg (400.56 KiB) 3102 keer bekeken
Gebruikersavatar
breuk007
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 aug 2009 18:21

Re: kustwacht

Bericht door breuk007 »

Gezien tijdens mijn vakantie in Namibie
Bijlagen
In de haven van Walvis bay
In de haven van Walvis bay
Anna Kakurukaza Mungunda.jpg (451.62 KiB) 3098 keer bekeken
marcel66

Re: kustwacht

Bericht door marcel66 »

De fa muisgrijs heeft nu ook een nieuwe kleur, blauw!
Ach, het is een op en neergaande beweging, zoals het altijd is en zal zijn. Honderd jaar geleden waren marineschepen zwart met wit of, wellicht beter, wit met zwart, toen werd het grijs en nu is de kleur blauw en daarna zal het vast weer zwart met wit of andersom worden, net naar gelang de kracht waarmee een Kolo of hoger op de tafel kan slaan. Ipv uniformiteit na te streven, lijkt het vaak meer op een wedstrijd tussen de verschillende defensie-onderdelen en rijksoverheid-departementen. Waarom loopt de kuswacht in de US wel in een tenue en loopt personeel van de kustwacht Nederland in een spiekerbox? Waarom is de waker van een hele andere kleur dan de andere kustwachtschepen etc.? Ach, misschien, ooit, als er dan nog een marine bestaat, zal er uniformiteit komen en zal de Nederlandsche koopvaardij, zoals het hoort, beschermd worden door de marine(?)
Het is jammer dat de kustwacht niet onder de marine valt, het zou het werken bij defensie daarmee een stuk interessanter, aantrekkelijker en vooral leerzaam maken.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: kustwacht

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Marcel66,
Inderdaad de Kustwacht kan nog iets betekenen voor de koopvaardij.Ik hoop alleen dat je verzuchting dat ze ooit eens onder de Marine zal vallen nooit uitkomt.Want dan gaat er weer iets kapot.
Harry(ex kustwacht)
marcel66

Re: Kustwacht

Bericht door marcel66 »

Of wordt het juist wel iets :o)
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Kustwacht

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ik zou mijn baas meteen aanklagen wegens geestelijke wreedheid jegens het burgerpersoneel.Militaire hoempapa doen ze maar bij oefenen waar de Marine voor bedoelt is.En we zitten er niet op te wachten dat de hele familie op de kaaimuur staat te janken als we vertrekken of juichen als we weer terugkomen.
Harry
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kustwacht

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een tip voor Marcel:
http://www.dutchfleet.net/


Plaats reactie