Eten op rantsoen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Eten op rantsoen

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Theo,

Natuurlijk wil je een goede kok graag houden/terugzien. Om deze reden heb ik een keer een ouwe op de conduïtestaat van een kok zien schrijven....Vanaf heden wordt door mij aan geen enkele kok meer
een goede conduïte verstrekt daar, zodra ik dit doe, deze man naar de GHV-schepen verdwijnt en wij hem nooit meer terugzien :twisted: .

Op zich had die ouwe daar gelijk in doch als zo'n kok z'n term op zo'n grote jongen erop zat wist hij niet hoe snel hij weer op zo'n "kleine" moest zien terug te komen...reden?... niet om de haverklap in de haven
z'n nest uitgehaald worden om voor de zoveelste keer allerlei "partyhapjes" voor allerlei gasten te moeten
klaarmaken,vooral toen die schepen net in de vaart kwamen was het raak.

Dus uiteindelijk is het toch wel weer goed gekomen :-D .

Groeten,K.Brouwer.

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Eten op rantsoen

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik ben nieuwsgierig hoe het nu met het eten gaat. Vroeger, luister naar opa, werd het diner keurig uitgeserveerd door een bediende. Ik spreek over de officiersmess. Achteruit had men ook een persoon, bakzeuntje?, die er voor zorgde dat het eten op tafel kwam. Keuze was er niet, 's morgens stond de menukaart al op tafel. Is er nog steeds een kok aan boord of is alles nu kant en klaar, kan je kiezen welk gerecht je vandaag neemt en wordt het even opgewarmd in de magnetron?

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie