Rederij Amsterdam
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Rederij Amsterdam
Gerard, wat mij betreft hoef jij je niet te verontschuldigen, ik vind het altijd weer mooi, of dat nou door een schilderij is of door een foto, dat er een discussie ontstaat, want daar is, volgens mij, een forum voor bedoeld.gerard tenerife schreef:Evert schreefEvert ik wil eerst even mijn verontschuldigingen aanbieden.Ik heb de Amstelbrug van de Rederij Amsterdam geschilderd.
Groeten van Tenerife Gerard
De reden dat ik zo'n schip schilder is, dat ik het een mooi schip vind om te zien.
En of dan het schip dan tussen Bremen en Kaapstad (wat ik ergens gelezen heb) 21 keer "ligt te drijven" omdat er wat met de motor aan de hand is, maakt mij niks uit.
Maar voor de WTK's was dat natuurlijk niet zo'n lolletje.
groeten
Evert Sikkema
Re: Rederij Amsterdam
Hoi Kombuizers en gasten
Hier een paar plaatjes van de "Amstelsluis":
Boven en onder: de "Amstelsluis".
Gegevens:
Name: Amstelsluis
Imo: 5015402
Call sign: PCPV
Owner: NV Rederij Amsterdam - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 8513 GT
Length: 150,04 m - Beam: 18,87 m - Draft: 8,04 m
Home port: Amsterdam
Flag: Nederlands
Build: 1957 als Amstelsluis (Rederij Amsterdam) - 1970 Amstelsluis (Holland Bulk Transport NV) - 1972 Java Sea - 1976 Yong Ming
Yard: NV Scheepswerf & Machinefabriek "De Biesbosch" - Dordrecht/NLD - Yard no: 363
Engine: Sulzer diesel, 8 cyl, 2-takt / Power: 5600 PS / Speed: 13 kn
Type: vrachtschip
Gesloopt: 1984 te Shanghai/China.
Groetjes Willem
Hier een paar plaatjes van de "Amstelsluis":
Boven en onder: de "Amstelsluis".
Gegevens:
Name: Amstelsluis
Imo: 5015402
Call sign: PCPV
Owner: NV Rederij Amsterdam - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 8513 GT
Length: 150,04 m - Beam: 18,87 m - Draft: 8,04 m
Home port: Amsterdam
Flag: Nederlands
Build: 1957 als Amstelsluis (Rederij Amsterdam) - 1970 Amstelsluis (Holland Bulk Transport NV) - 1972 Java Sea - 1976 Yong Ming
Yard: NV Scheepswerf & Machinefabriek "De Biesbosch" - Dordrecht/NLD - Yard no: 363
Engine: Sulzer diesel, 8 cyl, 2-takt / Power: 5600 PS / Speed: 13 kn
Type: vrachtschip
Gesloopt: 1984 te Shanghai/China.
Groetjes Willem
Re: Rederij Amsterdam
L.S.
Hierbij wat meer gegevens over de AMSTELBRUG en haar "Barclay-Curle DOXFORD", wat blijkbaar volgens diverse verhalen geen succes was.
Waarschijnlijk ook een reden dat het schip zo dikwijls van eigenaar is verwisseld?
Hier nog meer Schepen met een DOXFORD, die niet in Nederland zijn gebouwd maar wel nadien onder Nederlandse vlag hebben gevaren
http://users.telenet.be/doxford-matters ... olland.pdf
En het instructieboek van de BARCLAY-CURLE DOXFORD
http://users.telenet.be/doxford-matters ... oxford.pdf
Mvg
Alfons
http://users.telenet.be/doxford-matters
Hierbij wat meer gegevens over de AMSTELBRUG en haar "Barclay-Curle DOXFORD", wat blijkbaar volgens diverse verhalen geen succes was.
Waarschijnlijk ook een reden dat het schip zo dikwijls van eigenaar is verwisseld?
Hier nog meer Schepen met een DOXFORD, die niet in Nederland zijn gebouwd maar wel nadien onder Nederlandse vlag hebben gevaren
http://users.telenet.be/doxford-matters ... olland.pdf
En het instructieboek van de BARCLAY-CURLE DOXFORD
http://users.telenet.be/doxford-matters ... oxford.pdf
Mvg
Alfons
http://users.telenet.be/doxford-matters
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14438
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Rederij Amsterdam
Daaar krijgt zelfs die ouwe Verolme MANN van de "Forest Hill".......blosjes van op de Konentussen Bremen en Kaapstad (wat ik ergens gelezen heb) 21 keer "ligt te drijven"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Rederij Amsterdam
Wie kan mij vertellen, waar deze foto langs het Noordzeekanaal ongeveer gemaakt is. Ziet het er nu nog zo uit.
Grt.
Anne
Grt.
Anne
- Bijlagen
-
- 48233.jpg (32.66 KiB) 9679 keer bekeken
Re: Rederij Amsterdam
Ahoy,
'k Wist niet goed waar deze te plaatsen,maar tenslotte is het de oude AMSTELVEEN uit 1963,hier als SAUDI TAJ,en gebouwd bij Verolme
IMO: 5414737
Year: 1963
Name: AMSTELVEEN
Type: Bulk carrier
Flag: NLD
Date of completion: 5.63
Tons: 12256
DWT: 18085
Yard No: 670
Length overall: 163.1
LPP: 152.4
Country of build: NLD
Beam: 21.3 Builder: Verolme
Location of yard: Alblasserdam
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13.5
End: 1987
Subsequent History:
82 SAUDI TAJ - 84 DUTCHMAN - 86 EASTERN GLORY
Disposal Data:
BU Wenzhou 1987
'k Wist niet goed waar deze te plaatsen,maar tenslotte is het de oude AMSTELVEEN uit 1963,hier als SAUDI TAJ,en gebouwd bij Verolme
IMO: 5414737
Year: 1963
Name: AMSTELVEEN
Type: Bulk carrier
Flag: NLD
Date of completion: 5.63
Tons: 12256
DWT: 18085
Yard No: 670
Length overall: 163.1
LPP: 152.4
Country of build: NLD
Beam: 21.3 Builder: Verolme
Location of yard: Alblasserdam
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13.5
End: 1987
Subsequent History:
82 SAUDI TAJ - 84 DUTCHMAN - 86 EASTERN GLORY
Disposal Data:
BU Wenzhou 1987
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: Rederij Amsterdam
Ook bij de matschappij Houtvaart, op de Waal , twee man, bootsman en zijn broer twee mannen van de Kaap,
prima mee gevaren, en een pracht tijd gehad op de Kaap tijdens verlof
gr Cor
prima mee gevaren, en een pracht tijd gehad op de Kaap tijdens verlof
gr Cor
Il parle Il a parle
Re: Rederij Amsterdam
Beste mensen,
Wie kan mij vertellen van wanneer tot wanneer de Amstelkroon heeft gevaren? Mijn opa moet hier nog op hebben gezeten, alleen weet ik niet in welk jaar. Zijn naam was Johan Antony Muller. Ik meen dat hij Joop werd genoemd. Helaas weet ik bijna niets van mijn opa en probeer op deze manier misschien wat oud-collega's te kunnen achterhalen. In ieder geval heeft hij na 1952 op dit schip gevaren, omdat hij daarvoor op de Willem Barendsz voer. Zijn functie was iets bij de civiele dienst. Op de Willem Barendsz was hij salonbediende en ook een seizoen assistent hofmeester. Op zijn persoonskaart staan deze functies ook vermeld met daarachter een aantekening 'grote vaart'.
Weet één van u misschien iets over mijn grootvader of hoe ik aan crewlijsten kan komen? Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Groeten,
Maureen Muller
Wie kan mij vertellen van wanneer tot wanneer de Amstelkroon heeft gevaren? Mijn opa moet hier nog op hebben gezeten, alleen weet ik niet in welk jaar. Zijn naam was Johan Antony Muller. Ik meen dat hij Joop werd genoemd. Helaas weet ik bijna niets van mijn opa en probeer op deze manier misschien wat oud-collega's te kunnen achterhalen. In ieder geval heeft hij na 1952 op dit schip gevaren, omdat hij daarvoor op de Willem Barendsz voer. Zijn functie was iets bij de civiele dienst. Op de Willem Barendsz was hij salonbediende en ook een seizoen assistent hofmeester. Op zijn persoonskaart staan deze functies ook vermeld met daarachter een aantekening 'grote vaart'.
Weet één van u misschien iets over mijn grootvader of hoe ik aan crewlijsten kan komen? Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Groeten,
Maureen Muller
Re: Rederij Amsterdam
Hoi Rederij Amsterdammers,
In het blad "Ons Amsterdam" kwam ik bijgaande sfeervolle foto tegen van de Amsteldiep ca.1955 liggende in het Spoorwegbassin tijdens kolenoverslag.
Aan bakboord zit iemand de naam te poetsen
Groeten, Paul G.
In het blad "Ons Amsterdam" kwam ik bijgaande sfeervolle foto tegen van de Amsteldiep ca.1955 liggende in het Spoorwegbassin tijdens kolenoverslag.
Aan bakboord zit iemand de naam te poetsen
Groeten, Paul G.
Re: Rederij Amsterdam
De AMSTELKROON werd in september 1952 nieuw opgeleverd door Vuyk in Capelle a/d IJssel.Maureen Muller schreef:Wie kan mij vertellen van wanneer tot wanneer de Amstelkroon heeft gevaren?
In mei 1968 werd het schip verkocht naar Cyprus en omgedoopt tot ARCHIGETIS.