Tallships
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Tallships
Ergens heb ik een foto van een dikke aluminum giek die met een zware bulletalie was vastgezet, juist om te voorkomen wat Wim hier bespreekt, dat schip zeilde hard en rolde zwaar met achterin komende zee-en in de Roaring fourties en stak op een gegeven moment met zo'n rol de giek flink in de zee........hele zooitje knapte af als een lucifers houtje... ( Ik meen te herinneren dat dit gedurende een Whitbread race was?)Bulletalie.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Tallships
Mag ik jullie wijzen op het naderen van de datum van Sail Den Helder
20th june 2013
Zonder de fraaie dwarsgetuigde schepen, afkomstig uit alle windstreken, is er geen Sail Den Helder 2013. Daarom wordt al langere tijd een lobby gevoerd, om de mooiste windjammers naar Den Helder te halen in juni 2013. Uitgenodigd zijn alle buitenlandse Marine-opleidingsschepen ter wereld, de bekende Europese, Aziatische en Latijns-Amerikaanse windjammers, schepen van buitenlandse opleidingsinstituten, Nederlandse Tall Ships en replica’s. Ook wordt het Varend Erfgoed uitgenodigd deel te nemen aan Sail Den Helder 2013. Met Willemsoord als uniek historisch terrein kan deze categorie hier een warm welkom vinden.
De grote windjammers zullen zowel op het marineterrein als op het civiele haventerrein worden geaccommodeerd. De definitieve toezeggingen zullen grotendeels pas in het late najaar van 2012 binnen komen. Sommige schepen zullen zelfs pas begin 2013 definitief laten weten of zij deelnemen of niet. Met de Franse replica ‘Etoile du Roy’ is een contract gesloten, met de Zweedse replica ‘Götheborg’ wordt onderhandeld over volgend jaar. De Zweedse Marine heeft haar beide schoeners ‘Gladan’ en ‘Falken’ reeds aangemeld. Andere eigenaren hebben laten weten het bezoek ‘in de planning’ te hebben staan.
Een positieve beslissing van buitenlandse marines hangt mede af van de regering van het betreffende land. Handelsbetrekkingen, politieke en economische overwegingen, al deze factoren kunnen een rol spelen in de finale beslissing. Voor de schepen van opleidingsinstituten of andere civiele organisaties gelden weer andere criteria. Door de samenwerking met ‘Armada Rouen’ in Frankrijk (6-16 juni 2013) mag verwacht worden, dat veel van die schepen zullen doorvaren naar Sail Den Helder 2013.
Naast deze deelnemende Tall Ships is er nog een categorie: de prachtige Nederlandse windjammers die soms als charterschip varen tijdens evenementen. Dit zijn schepen van verschillende afmetingen, verschillende scheepstypes en met een verschillende capaciteit. Over enkele weken hopen wij een speciale pagina te plaatsen op deze site, met schepen die geboekt kunnen worden voor relatiemarketing, zowel door onze sponsoren als het overige bedrijfsleven. Ook zullen schepen voor publieksvaarten worden aangeboden.
20th june 2013
Zonder de fraaie dwarsgetuigde schepen, afkomstig uit alle windstreken, is er geen Sail Den Helder 2013. Daarom wordt al langere tijd een lobby gevoerd, om de mooiste windjammers naar Den Helder te halen in juni 2013. Uitgenodigd zijn alle buitenlandse Marine-opleidingsschepen ter wereld, de bekende Europese, Aziatische en Latijns-Amerikaanse windjammers, schepen van buitenlandse opleidingsinstituten, Nederlandse Tall Ships en replica’s. Ook wordt het Varend Erfgoed uitgenodigd deel te nemen aan Sail Den Helder 2013. Met Willemsoord als uniek historisch terrein kan deze categorie hier een warm welkom vinden.
De grote windjammers zullen zowel op het marineterrein als op het civiele haventerrein worden geaccommodeerd. De definitieve toezeggingen zullen grotendeels pas in het late najaar van 2012 binnen komen. Sommige schepen zullen zelfs pas begin 2013 definitief laten weten of zij deelnemen of niet. Met de Franse replica ‘Etoile du Roy’ is een contract gesloten, met de Zweedse replica ‘Götheborg’ wordt onderhandeld over volgend jaar. De Zweedse Marine heeft haar beide schoeners ‘Gladan’ en ‘Falken’ reeds aangemeld. Andere eigenaren hebben laten weten het bezoek ‘in de planning’ te hebben staan.
Een positieve beslissing van buitenlandse marines hangt mede af van de regering van het betreffende land. Handelsbetrekkingen, politieke en economische overwegingen, al deze factoren kunnen een rol spelen in de finale beslissing. Voor de schepen van opleidingsinstituten of andere civiele organisaties gelden weer andere criteria. Door de samenwerking met ‘Armada Rouen’ in Frankrijk (6-16 juni 2013) mag verwacht worden, dat veel van die schepen zullen doorvaren naar Sail Den Helder 2013.
Naast deze deelnemende Tall Ships is er nog een categorie: de prachtige Nederlandse windjammers die soms als charterschip varen tijdens evenementen. Dit zijn schepen van verschillende afmetingen, verschillende scheepstypes en met een verschillende capaciteit. Over enkele weken hopen wij een speciale pagina te plaatsen op deze site, met schepen die geboekt kunnen worden voor relatiemarketing, zowel door onze sponsoren als het overige bedrijfsleven. Ook zullen schepen voor publieksvaarten worden aangeboden.
quo vadis
Re: Tallships
Ahoy,
Even "tall ships" googlen,
"Afbeeldingen" aanklikken en een enorm aantal tall ships verschijnt.
Als je ze stuk voor stuk op de thumbnail aanklikt en alle sites bezoekt ben je nog wel een weekje bezig.
Het zal hier op kombuispraat al wel eens ter sprake gekomen zijn, maar ik waag het erop om in herhalingen te vervallen.
Veel plezier,
Belgonaut.
Even "tall ships" googlen,
"Afbeeldingen" aanklikken en een enorm aantal tall ships verschijnt.
Als je ze stuk voor stuk op de thumbnail aanklikt en alle sites bezoekt ben je nog wel een weekje bezig.
Het zal hier op kombuispraat al wel eens ter sprake gekomen zijn, maar ik waag het erop om in herhalingen te vervallen.
Veel plezier,
Belgonaut.
Re: Tallships
Zoals beloofd op het topic Wonen in Warffum nog wat plaatjes van de Brigantijn "Eye of the Wind" vanmiddag in Lauwersoog.
HIER staat de geschiedenis van dit meer dan 100 jaar oude schip beschreven.
Re: Tallships
Tall ships races Harlingen 3 - 6 juli 2014.
Screenshots van webcams dd. 2014-07-03, rond de klok van 23.00 uur.
Screenshots van webcams dd. 2014-07-03, rond de klok van 23.00 uur.
Grtn @Allen
Re: Tallships
Dit weekend is de Sedov in Emden op bezoek, dus voor mij een reden om daar even een kijkje te nemen.
Hieronder de Sedov in de kleuren van de befaamde Flying-P-Liners van Ferdinand Laeisz.
Deze kleuren draagt ze sinds de zomer van 2005 toen het schip een rol speelde in de film Der Untergang der Pamir (De ondergang van de Pamir). Ik zal de komende dagen nog wat detailfoto's plaatsen van wat mij zo in het oog gesprongen is.
Groeten, Hans.
Hieronder de Sedov in de kleuren van de befaamde Flying-P-Liners van Ferdinand Laeisz.
Deze kleuren draagt ze sinds de zomer van 2005 toen het schip een rol speelde in de film Der Untergang der Pamir (De ondergang van de Pamir). Ik zal de komende dagen nog wat detailfoto's plaatsen van wat mij zo in het oog gesprongen is.
Groeten, Hans.
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14448
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Tallships
En DAT..Hans..stellen wij zeer op prijs, naast deze al zeer fraaie plaatjes van dit unieke schip, alvast bedankt.Ik zal de komende dagen nog wat detailfoto's plaatsen van wat mij zo in het oog gesprongen is.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Re: Tallships
Hallo Harry,
De Sedov is is inderdaad een uniek schip.
Voor de leeftijd zag ze er nog zeer goed uit, van buiten maakte het een goede indruk op mij.
Hoe het er van binnen uitzag kan ik niet beoordelen, daar is het voor de "normale bezoeker" taboe.
Hieronder wat plaatjes van het stuurwiel. Op de voorgrond het compas. Op de messingring op het stuurwiel zijn de namen en jaartallen van het schip ingeslagen, Magdelene Vinnen 1921, 1936 Kommodore Johnsen, 1946 Sedov. Boven op de eerste foto is een wapen te zien, hier het wapen in volle glorie, het houtwerk ziet er ook puik uit. Nu we toch bij de stuurwielen zijn, onder in het achterschip stond een mooi noodstuur, met wat moeite van boven gefotografeerd. De constructie waar dat lager zit ziet er maar wat simpel uit, maar het schijnt voldoende te zijn.
Ook hier ziet het er eigenlijk picobello uit.
Groeten, Hans.
De Sedov is is inderdaad een uniek schip.
Voor de leeftijd zag ze er nog zeer goed uit, van buiten maakte het een goede indruk op mij.
Hoe het er van binnen uitzag kan ik niet beoordelen, daar is het voor de "normale bezoeker" taboe.
Hieronder wat plaatjes van het stuurwiel. Op de voorgrond het compas. Op de messingring op het stuurwiel zijn de namen en jaartallen van het schip ingeslagen, Magdelene Vinnen 1921, 1936 Kommodore Johnsen, 1946 Sedov. Boven op de eerste foto is een wapen te zien, hier het wapen in volle glorie, het houtwerk ziet er ook puik uit. Nu we toch bij de stuurwielen zijn, onder in het achterschip stond een mooi noodstuur, met wat moeite van boven gefotografeerd. De constructie waar dat lager zit ziet er maar wat simpel uit, maar het schijnt voldoende te zijn.
Ook hier ziet het er eigenlijk picobello uit.
Groeten, Hans.
Re: Tallships
Hannes, dat rode handwieltje achter het noodstuurwiel lijkt wel van een rembandje te zijn. Weet jij waar dat voor dient?