Marineschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Marineschepen

Bericht door Allen »

Zie voorgaande bericht; laatste bericht op de vorige pagina:
Begeleiding door sleper "Bernardus Goedkoop" van "NV Reederij v/h Gebr. Goedkoop".

Hieronder zelfde plaats en datum, voorafgegaan door RP50 en Havendienst I
C802.JPG
C802.JPG (84.55 KiB) 10267 keer bekeken
Grtn @Allen

Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Marineschepen

Bericht door Martinus »

Het officiële Braziliaanse Marinelied: Cisne Branco (Witte Zwaan):
https://www.youtube.com/watch?v=CVbQf-dJ4mc

https://www.youtube.com/watch?v=218h70XsPlU
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: Marineschepen

Bericht door Martinus »

Eind augustus is de helicopter carriër en amfibieschip PHM Atlântico bij de Braziliaanse Marine in dienst gekomen.
Het schip is gebouwd door Vickers Shipbuilding and Engineering
Het heeft een lengte van 203 m en een diepgang van 6,5 m.
Waterverplaatsing 21.500 t.
Te water gelaten op 11 oktober 1995
Het schip was voorheen als HMS Ocean voor de Britse Marine actief.
Hier het schip nog als HMS Ocean:
HMS-Ocean-015.jpg
HMS-Ocean-015.jpg (167.86 KiB) 10157 keer bekeken
https://www.google.com.br/search?q=navi ... YPT3fDvO1M:
PHM Atlântico arrival Rio.jpg
PHM Atlântico arrival Rio.jpg (91.17 KiB) 10157 keer bekeken
https://www.google.com.br/search?biw=12 ... u_nfTf97oM:
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Marineschepen

Bericht door Jacob Bothof »

Wow, hoe lang is het geleden dat ik zo'n uitzicht bij de binnenkomst op Rio had en dat ik op het Suikerbrood
en bij Tinus aan de rekstok stond met uitzicht over de baai van Rio . (tussen '63 en '68 :x )
Jacob
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: Marineschepen

Bericht door Allen »

TROMP

Tromp001.JPG
Tromp001.JPG (106.71 KiB) 9860 keer bekeken
Grtn @Allen
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Marineschepen

Bericht door kabo »

scannen0009.jpg
scannen0009.jpg (171.19 KiB) 9702 keer bekeken
Eskader met handelsmissie op weg naar Australie ter gelegenheid van het 200 jarig bestaan. Tevens bezoeken aan, Egypte, Bombay, Soerabaja, Djedda, Wellington en Adelaide en Sydney in 1988. Schepen o.a. Jan v.Brakel, Zuiderkruis en nog 2.
gr.Bas
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2200
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Marineschepen

Bericht door Drentenier »

… en nog 2
Van boven naar beneden: de Zuiderkruis, de Jan van Brakel, de Kortenaer en de Witte de With :wink:
Groet,
Hans
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Marineschepen

Bericht door kabo »

scannen0001.jpg
scannen0001.jpg (180.79 KiB) 9515 keer bekeken
Ik heb er nog een gevonden bij mijn zoon van de Oostreis in 1988.
gr.Bas
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Marineschepen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mooie shots van die " Veur niks nie bang nie" bootjes Bas.....die jongens in de Blauwe pakkies stookten fanselluf mooie schoooone diesel....kost een paar centen van iemenad aaanders :lol: ....maaar dan heppie ook geen rook op de piep!

Schiet me zomaar "even ter zijde" een " Veur niks nie bang nie" belevenis te binnen:
Nu alweer een pikheetje geleden lag er een NATO eskader hier in Halifax, waarvan de eskader baas kennelijk een Nederlandse " Gouwuh Mouw" was.Die beste baas hield hier dus een receptie voor " Landgenoten welke in den Vreemde leefden"...uiteraard veelal betaald door diezelfde Landgenoten :lol: ......de receptie vond plaats op het achterdek van een Deense mijnenlegger, waar hij kennelijk z'n kampement had opgeslagen...op dat achterdek brak je bekant je onderstel i.v.m. de diverse ijzeren trammelant fundasinkies waar "in barre tijden" dus kennelijk de mijnen in zaten bevestigd.
Hoe kan het ook aaanders maar ik raakte daar op dat achterdek aan de praat met een stel Nederlandse Blauwe pakkies Massinisten en dronk vrijelijk kouwe groene Grolsch rakkers "alsof het gratis was" :lol:
Zegt op een gegeven moment een van die klanten " Wel verdomd daar komt die donderse MOF ook aan"...of woorden van gelijke strekking.....en hij informeerde ondergetekende en nog enkele andere " Lokale Landgenoten" van het feit dat die genoemde Mof dus NIET erg geliefd was " onder de Massinisten van dat eskader".....Genoemde Oosterbuur drong zich op de hun gebruikelijke wijze in het groepje en nuttigde dus ook ONS koud bier....wat wij spijtig in het verkeerde keelgat zagen verdwijnen :mrgreen: Op een goed moment wil die gozer ietsie achteruit stappen, haakt met zijn hak achter zo'n "ijzeren mijnen fundasinkie" EN slaat als een PAAL aan dek met z'n kop op een ander stukkie ijzer.....hij lag KATS buiten westen, ik dacht dattie dood was nota bene...zegt die voornoemde Nederlandse Marine Massinist :
" Aaaahwel zunnuh Ge ziet het...Onze Lieve Heer straft onmiddelijk"....waarop wij natuurlijk begonnen te lachen EN komt die MOF weer bij de tijd. ( Tussen 2 haakies NIEMAND maakte aanstalten om de man even te assisteren!!! :roll:)
De Mof kwam overeind alsof er niks was gebeurt, keek wat verward omdat we lachten en trok vervolgens aan z'n palen!!! :mrgreen:
Ik herinner me trouwens dattie Moffen toen anti magnetische mijnenvegers hadden van volledig R.V.S. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Marineschepen

Bericht door kabo »

Harry, het waren wel natte reizen volgens mijn zoon. Maar zo.n reisje mocht wat kosten en onze jongens waren wel heel goede vertegenwoordigers van Nederland en van Nederlandse producten.
gr.Bas


Plaats reactie