Klaas Versluis , wie kent hem nog =

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans hoogenbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2018 15:23
Locatie: den helder

Klaas Versluis , wie kent hem nog =

Bericht door frans hoogenbosch »

goedenmiddag allemaal ,
onlangs heb ik mezelf aangemeld op deze site in de hoop iets te achterhalen over mijn `scheepsvader `. Ik was een jaar of 21 toen ik aanmonsterde op de Willemskerk van rederij Nedlloyd , die toen net was ontstaan uit een fusie van de laatste paar grote rederijen . Het was 1976 ......Het welkom aan boord was nogal verwarrend . Ik monsterde aan als tweede kok-bakker . In de haven van Rotterdam klom ik de gangway op , had nog nooit een schip van dichtbij gezien , laat staan dat ik er de weg wist ....Ik liep de messroom in , keek wat onwennig om mij heen , tot `de boots `binnenkwam . Ik vertelde wat ik kwam doen , stelde mezelf voor , waarna hij riep `aha , dus je zoekt die blinde `!! Hallo , dacht ik , die blinde ? Wat is dat voor opmerking . Tot even later de kok binnenkwam en zich voorstelde , mij daarbij aankijkend door twee dikke glazen . Later vernam ik natuurlijk dat de kok Theo de Groot was , gek van motorrijden en muziek van Connie Francis , die dus de hele dag door de kombuis schalde , terwijl die Boots Klaas Versluis was . Acht maanden heb ik doorgebracht op de Willemskerk , en ze gingen sneller voorbij als de 16 maandeen diensttijd die ik zojuist had afgesloten . Mijn vraag is dus , zijn er mensen die nog herinneringen hebben aan meneer Versluis ? Natuurlijk , het is lang geleden , maar je weet nooit . Voor de mensen die hem nog kennen , Klaas heeft inmiddels de leeftijd der zeer sterken bereikt maar heeft nog altijd praats zat en weet nog menig sterk verhaal te vertellen . Hoe dan ook , misschien heeft iemand een leuke herinnering aan hem die ik hem eens kan doorvertellen .
Alvast bedankt voor de moeite , Frans .

Patru (R.I.P)

Re: Klaas Versluis , wie kent hem nog =

Bericht door Patru (R.I.P) »

Hallo Frans,
Als je even op deze site in het zoekvenster "Klaas Versluis" invult krijg je een schat aan informatie over deze bootsman. :-D
Groet, Paul G.
Gebruikersavatar
frans hoogenbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2018 15:23
Locatie: den helder

Re: Klaas Versluis , wie kent hem nog =

Bericht door frans hoogenbosch »

goedemorgen Paul ,
inderdaad , ik heb heel wat gevonden . Bedankt voor de tip en korte uitleg over de werking van de site .....Ik zal t.z.t. eens met de laptop bij Klaas op visite gaan en hem blij maken met de positieve manier waarop hij door veel mensen herinnerd wordt . Ook de foto`s vindt hij vast erg leuk .
groeten , Frans.
Patru (R.I.P)

Re: Klaas Versluis , wie kent hem nog =

Bericht door Patru (R.I.P) »

Ook goedemorgen Frans,
Mooi dat je het hebt gevonden.
Misschien haalt het nog wat herinneringen bij Klaas naar boven als hij de foto's en informatie ziet.
Je kunt die dan het beste plaatsen op het topic SMN als je dat wilt.
We zijn benieuwd naar zijn mogelijke reacties
Groet, Paul Gortworst


Plaats reactie