Wie kent Guus Vlasblom?

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
vlasje

Wie kent Guus Vlasblom?

Bericht door vlasje »

Hallo,

Ik ben benieuwd of er onder de gebruikers mensen zijn die Guus Vlasblom kennen en met hem gevaren hebben.

Guus Vlasblom ( A.P. Vlasblom) is geboren op 20-08-1932 in Rotterdam en altijd in Rotterdam woonachtig geweest. Hij heeft altijd bij Nedlloyd (of de voorgangers hiervan) gevaren. De laatste jaren van zijn werkzame leven was hij werkzaam als bootsman/scheepsvoorman.
Rond 1986 moet hij zijn laatste vaart gemaakt hebben, daarna moest hij tot zijn grote spijt als gevolg van een hartinfarct de zee vaarwel zeggen.

Mij is bekend dat hij over de gehele wereld gevaren heeft. Het enige schip wat ik me nog kan herinneren is de Dejima. Als klein meisje heb ik op dit schip ooit een kleine reis mee mogen varen.

Guus is helaas in april 2004 op 69 jarige leeftijd overleden.

Ik ben de dochter van Guus en ben benieuwd of er mensen zijn die samen met hem gevaren hebben en zich nog iets van hem herinneren of leuke anecdotes hebben. Ik zou het fijn vinden van jullie te horen.
Ook mijn moeder zou dit erg op prijs stellen.

Ik hoop op jullies reacties!

M.vr.gr.
Jolanda

Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

In 1961 heb ik mijn eerste reis op de Marnelloyd gemaakt en daar was Guus aan boord tijdens de kustreis.
Ik weet niet meer of hij toen al bootsman was.
Later heb ik verschillende malen met hem gevaren.
Ik herinner me de Nedlloyd Loire en Leuve.
Overstappen op de Safocean Mildura( vliegen van Japan naar Australié) en ook op de Dejima heb ik met hem gevaren.
Toen had hij inderdaad zijn vrouw en dochter tijdens de kustreis aan boord.
Ik heb ook met een Krijn Vlasblom als voorman in de Machinekamer gevaren, waren neven geloof ik.
Zal mijn foto's doorspitten om te kijken of Guus ergens opstaat.
Gr. Arie.
vlasje

Bericht door vlasje »

Hallo Arie,

Ik kan me werkelijk geen enkele naam van collega´s van mijn vader meer herinneren maar jouw naam kwam me wel erg bekend voor. En inderdaad!

Ik zou het geweldig vinden als je foto´s kunt vinden waar hij op staat.

Alvast bedankt voor je reactie!
Gebruikersavatar
Jan Hendrik
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
Locatie: Melbourne

Bericht door Jan Hendrik »

Jolanda, ben jij familie van Ruud Vlasblom die vroeger bij Vinke en Co heeft gewerkt?
Ruud heet nu Martin en woont in Australie.
Jan
vlasje

Bericht door vlasje »

Jan Hendrik,

Ruud Vlasblom ken ik niet en ik heb de naam thuis ook nooit horen vallen voor zover mij nu bekend.
Mijn vader had geen broers en zussen.

Groet,
Jolanda
S.Verheij

Guus

Bericht door S.Verheij »

Hallo .
Ik heb met Guus in 1962 op de Sarangan gezeten, en een andere boot
maar ik weet niet zeker meer welke. Ik weet ook nog wel dat Guus er mee gestopt was, En dat hij ook nog een tijdje kraan drijver geweest is aan de LLoyd Kade. En daarna toch weer is gaan varen geloof ik. Maar ik weet het niet allemaal zeker meer. Ik heb ook nog verschillende keren met hem bijgewerkt,
Groeten.
Sjaak Verheij.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Jolanda en Sjaak
De "Sarangang" op de kustreis zo te zien. :wink:

Afbeelding

All the best
Jos
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door cor »

Hier Twee lijstjes waar dhr.A.P. Vlasblom op voorkomt

Afbeelding

S.S. Ampanan september 1966

Afbeelding

Cor Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Cor,
Prachtig, deze oude bemanningslijsten, in de gauwigheid kom ik toch bekende namen tegen. :wink:
Sparks den Besten, ik herinner me nu alleen de naam, maar de rest komt wel bovendrijven.
Die dekjongen van Hattem zal wel gauw een walbaantje gezocht hebben, want uiteraard werd hij door iedereen aan boord: 'Van Dattum" genoemd. :lol:
En een op de "Main Lloyd" een Chef hofmeester, een assistent hofmeester, chef kok, tweede kok en nog een bakker/koksmaat en drie bediendes/algemeen...
Prachtig, dat je dit boven water hebt kunnen halen, want als je dit aan de huidige zeelui vertelt, denken ze :"Laat die ouwe maar lekker lullen".
Dit is ook nog eens na de tijd dat er ketelbinkies, lichtmatrozen en onder de gaassies aan boord zaten. :wink:
All the best
Jos
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Tsja, dat was toen heel normaal allemaal.
Hoe heet dat ook hier alweer ?. O ja, Toen was geluk nog heel gewoon.
Op een vreemde manier ben ik er trots op het allemaal meegemaakt te hebben. Niet dat je er wat aan hebt hoor, maar toch.........................

m.v.g. Roy


Plaats reactie