INCOTRANS

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
ErikE
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2014 17:34

Re: INCOTRANS

Bericht door ErikE »

Ik zat bij je vader a/b als 1e machinist.
Kan me eea nog wel herinneren, maar heb helaaas geen foto's.
Ben benieuwd naar de foto's
Groet
ErikE

OnnoZonneveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2023 23:29

Re: INCOTRANS

Bericht door OnnoZonneveld »

arnoldus schreef: 26 sep 2011 16:49 Hallo
kan mij dit voorval met de kraan herrinneren ik was aan boord toen als leerling, was leerling geweest op de Atlantic Crown en mocht een week of zo meevaren op de speed van hamburg naar Rotterdam om de vaartijd vol te maken.
Ik heb later nog een trip op de China Winds gedaan als 4de wtk rond de kerst was dat ,Scharrenborg was hwtk, 2de wtk Piet achternaam ??, 3 de wtk eerst Hans Hallie en daarna Kees ??
chef kok Leo de Zwart namen van de stuurlui weet ik niet meer
Ik heb voornamelijk op de Atlantic Crown en Star gezeten als leerling ,ass en 4de wtk enkele namen zijn kapt Timmermans en ten Kate, 1 ste st man van Vliet 3de stman Cijntjes, hwtk Rijntjes,de Krom, Moelker, Dingemans 2de wtk v.d.Bos, Davidse 3de wtk de Boer Hans Ladage, 4 de wtk jackie Berting, Tom Unck ass wtk Leen Boot ,Harry van de Berg voorman Gerrit en Alie
Leuke foto's om te zien na een lange tijd

Groeten Arnold Niessen
Lang geleden heb ik met jouw nog als leerling gevaren, was wtk. en meerder namen die je noemt komen natuurlijk hierop voor.
cwn.docx
(1005.47 KiB) 41 keer gedownload
Nog een paar namen Johannes Bosscha, Harry Buursma, Aad Boer, Collega leerlingen, Auke vd Kerk, Douwe Feikema hofmeester Dammes, elec Harpe.
Herinner je nog de auto brand in het ruim....

Groet Allen, Onno Zonneveld
OnnoZonneveld
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2023 23:29

Re: INCOTRANS

Bericht door OnnoZonneveld »

arnoldus schreef: 26 sep 2011 16:49 Hallo
kan mij dit voorval met de kraan herrinneren ik was aan boord toen als leerling, was leerling geweest op de Atlantic Crown en mocht een week of zo meevaren op de speed van hamburg naar Rotterdam om de vaartijd vol te maken.
Ik heb later nog een trip op de China Winds gedaan als 4de wtk rond de kerst was dat ,Scharrenborg was hwtk, 2de wtk Piet achternaam ??, 3 de wtk eerst Hans Hallie en daarna Kees ??
chef kok Leo de Zwart namen van de stuurlui weet ik niet meer
Ik heb voornamelijk op de Atlantic Crown en Star gezeten als leerling ,ass en 4de wtk enkele namen zijn kapt Timmermans en ten Kate, 1 ste st man van Vliet 3de stman Cijntjes, hwtk Rijntjes,de Krom, Moelker, Dingemans 2de wtk v.d.Bos, Davidse 3de wtk de Boer Hans Ladage, 4 de wtk jackie Berting, Tom Unck ass wtk Leen Boot ,Harry van de Berg voorman Gerrit en Alie
Leuke foto's om te zien na een lange tijd

Groeten Arnold Niessen
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: INCOTRANS

Bericht door shassing »

Hallo Arnold,

De kraan op SPEED werd in Bremerhaven door een walkraan 'gepakt'. Met laagwater kon ie erover heen en later met hoogwater niert meer...... Was ook aan boord als 3e stuurman (gebeurde gelukkig niet op mijn wacht.......).
Op de SPEED/CHINA WINDS als leerling de 1e reis gemaakt met de CHINA WINDS. 2e wtk was Piet Mast en 3e wtk Kees was Kees Keus. 2e stuurman was Jan Boer zover ik me kan herinneren, 1e stuurman was een oudere 1e stuurman die veel op ACL-schepen had gevaren. Ja, Leo Zwart, hofmeester. Veel met hem gevaren, was altijd gezellig in de kombuis.

Veel van de ACL-club kwameen na verkoop ACL-schepen op de SPEED en SPIRIT, oa de kapiteins Timmermans en Ten Kate (gingen toen vrij snel met pensioen. 3e/2e stuurman Stanley Cijntje (vorig jaar als leraar Zeevaartschool Amsterdam met pensioen gegaan.HWTK Moelker ook mee gevaren, na ophef INCOTRANS als redeij bij Vroon gevaren. HWTK Dingemans even meegmaakt, oa zijn laatste reis voor zijn pensioen. 3e wtk Hans Ladage ook veel meegemaakt (oa met zijn model vliegtuigen, DoKa en radioinstallatie). Leen Boot meegemaakt als 4e en 3e wtk en uiteraard voorman Gerrit.
Bijlagen
ICT.008.jpg
ICT.008.jpg (101.16 KiB) 341 keer bekeken
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: INCOTRANS

Bericht door shassing »

Mbt kraan is er mogelijk wat verwarring. De SPEED heeft in Hamburg een walkraan geraakt die op het dek belandde en de SPIRIT de boom van haar achterkraan werd door een walkraan geraakt
Gebruikersavatar
Witte
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 dec 2004 22:28
Locatie: Kortenhoef

Re: INCOTRANS

Bericht door Witte »

Ik heb nog foto's van die klapper met de Speed in Hamburg. Ik stond op de brug tijdens vertrek en heb 't "live" zien gebeuren. We hebben toen een paar dagen extra in Hamburg gelegen. Zal eens in de archieven gaan neuzen.
Never a Dull Moment
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: INCOTRANS

Bericht door shassing »

Hoi Wilfred, hoe gaat ie? Ja, weet dat jij die foto's had, je had ze ook aan mij toegestuurd. Ben ze helaas door een computer crash kwijt geraakt.
Nog aan 't werk? Ik zit nog bij de HAL. Sibrand
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: INCOTRANS

Bericht door shassing »

Foto's van de 'aanvaring' SPEED met de containerkraan in Hamburg/Kaiser-Wilhelm Hafen teruggevonden
Bijlagen
Speed_shorecrane-incident.1.jpg
Speed_shorecrane-incident.1.jpg (101.83 KiB) 212 keer bekeken
Speed_shorecrane-incident.2.jpg
Speed_shorecrane-incident.2.jpg (116.8 KiB) 212 keer bekeken
Speed_shorecrane-incident.3.jpg
Speed_shorecrane-incident.3.jpg (128.35 KiB) 212 keer bekeken
Gebruikersavatar
Witte
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 dec 2004 22:28
Locatie: Kortenhoef

Re: INCOTRANS

Bericht door Witte »

Hoi Siebrand,
Ja nog steeds aan ‘t werk.
Class surveyor bij ABS.
Stuur ff een bericht:
winfried.zelf@gmail.com
Never a Dull Moment


Plaats reactie