Umeazee en Zuiderzee Noordlijn Equator

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Freek van Hernen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2008 15:05
Locatie: zwartsluis
Contacteer:

Umeazee en Zuiderzee Noordlijn Equator

Bericht door Freek van Hernen »

Beste oud collega,s.

Ik ben benieuwd of er onder jullie nog collega,s zijn die in 1987 en 1988
De stakingen op de Umeazee en de later de bezetting van de Zuiderzee
hebben meegemaakt.Het management werd toen door Pim Hanswijk gevoerd onder de naam Noordlijn Equator.De schepen vielen volgens mij onder een aparte rederij Nora
Wisselend heb ik in die periode als kapitein op deUmeazee en Zuiderzee gezeten.
Met de bezetting van de Zuiderzee en de goede afloop hiervan kwam helaas een
einde aan de periode Zuiderzee en Umeazee.Beide schepen gingen onder Cyprus vlag
verder.En de bemanning werd vervangen door Polen.
Ben benieuwd.
Met vriendelijke groet Freek van Hernen
Freek van Hernen

vincent
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2009 11:33

Re: Umeazee en Zuiderzee Noordlijn Equator

Bericht door vincent »

freek
leuk jou hier te ontmoeten
ik ben vincent Remmelzwaal uit katwijk
AB lievense (kokkie) zit hier ook
we zaten herinneringen uit die ,,mooie tijd,, op te halen en toen kwamen we jou tegen !
we sturen ook nog wel even een E mail
Groetjes Vincent en Ab
Frank Kuipers

Re: Umeazee en Zuiderzee Noordlijn Equator

Bericht door Frank Kuipers »

Hoi Vincent,

Ik denk dat wij elkaar kennen van de "Pacific Baroness" . Je was toen letterlijk een "etherpiraat" (Radio Delmare?) in Abidjan. Je voer als 3e wtk en ik als 2e stuurman.

We kregen toen nog bezoek van de "007" van Ivoorkust, een licht overspannen Fransman die dacht dat je met een staatsgreep bezig was. 8)

Groet,
Frank
vincent
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jan 2009 11:33

Re: Umeazee en Zuiderzee Noordlijn Equator

Bericht door vincent »

Hallo , Frank
Ja inderdaad , dat was gelijk mijn laatste reis op de baroness , het klopt allemaal wat je schrijft,
ik heb toen aan boord al ontslag gekregen , maar de bond heeft dat later ongedaan kunnen maken, maar de promotie kansen waren nihil wisten ze me te vertellen...daarna ben ik naar Noordlijn gegaan op aanraden Van Ubel Zuiderveld , de HWTK eerst als 2 e wtk en daarna als HWTK , met etherpiraterij ben ik tot 2007 doorgegaan ,maar tegenwoordig als zendamateur legaal roepnaam PA9VRW. , woon je nog in Noordwijk , Frank ? ik herinner me nog goed jouw verjaardag waar ik nog geweest ben , Kapt. Van Drenthem Soesman heeft mij nog thuisgebracht , je had toen ook nog een mooie blauwe Opel Manta A type , heb je die nog?
groetjes , Vincent
marcokok

Re: Umeazee en Zuiderzee Noordlijn Equator

Bericht door marcokok »

hallo,
Ik heb ook op de Umeazee gevaren. Eerst als matroos en later als 2e stuurman. Weet wel dat we bijna gingen staken in Delfzijl en dat de dokkers niet meer wilden lossen. We hadden toen al 3 maanden geen salaris gehad. Dat was toen zo maar geregeld.
Groeten Marco


Plaats reactie