Dringende oproep voor opvarenden Rondo / Borneo

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
ron

Dringende oproep voor opvarenden Rondo / Borneo

Bericht door ron »

Langs deze weg doe ik een oproep aan iedereen die in de jaren 60 met mijn vader Ab Veldman gewerkt heeft op de Borneo, de Nederrhone en/of de Rondo. Ook heeft hij een reis gemaakt op de P.G. Thulin (NETM). Onlangs werd bij mijn vader de diagnose Mesothelioom, ofwel asbestkanker, vastgesteld. Zeer waarschijnlijk heeft de besmetting tijdens de reizen met deze schepen plaatsgevonden.
Is er iemand die mijn vader kan herinneren? Een aantal namen kan mijn vader nog noemen; P. Dagevos, J.G. van de Outenaar en Tiel. Geef mij dan alstublieft spoedig een antwoord. Ten eerste om mijn vader in de tijd die hem nog resteert een hart onder de riem te steken, maar daarnaast ook om te vernemen of er wellicht meer ex-collega's dit vernietigende lot heeft getroffen.

Nogmaals een dringende oproep om u te melden. Het zou ons allemaal zeer veel helpen!
Bij voorbaat dank.

Ron Veldman

Wim Grund

Re: Dringende oproep voor opvarenden Rondo / Borneo

Bericht door Wim Grund »

Hallo Ron,

ik zag een crewlist van de Rondo , 6 mei 1965 van Rotterdam , waar je vader A. Veldman 4e wtk is. Dagevos staat er ook op. Maar ik ken geen van deze mensen.
Er zijn wel instanties waar je je toe kunt richten in verband met deze ziekte. Maar dat helpt je wellicht verder ook niet.
Ik ken erg veel wtk's - ben zelf ook lang wtk geweest. Ik zie ze toch allemaal een gezegende leeftijd bereiken.

Ik ken feitelijk 1 geval van een ex collega die dit had, hij was nog jong - en hij had het ver geschopt in de organisatie.
Of hier iets aantoonbaar was blijft de vraag.

Groeten van Wim
ron

Re: Dringende oproep voor opvarenden Rondo / Borneo

Bericht door ron »

Bedankt voor de reactie Wim. Ik zal je naam in ieder geval doorgeven aan mijn vader, wellicht dat hij jou wel kent. Ik heb wel interesse in de de lijst met namen van mei 1965. Kan ik die van je krijgen? Alle beetjes info helpen. Trouwens met Piet Dagevos is inmiddels contact gelegd. Mooi moment.
Alvast bedankt. Ron
Wim Grund

Re: Dringende oproep voor opvarenden Rondo / Borneo

Bericht door Wim Grund »

Hallo Ron,

hier zijn we weer , na een paar dagen oponthoud :shock:

hier de crewlist van de Rondo , ik denk dat de andere helft van de crew inmiddels door Pakistani's of Chinezen was vervangen :

Rondo , reis 67 , 6 mei 1965 van Rotterdam , Gezagvoerder J.A. J. Remmers
1e stuurman A. Leverington, 2e A.J. Wagenveld, 3e J.C. Blaak, 4e A.F. Vermeulen, Radio Off C.J. Weijer, Hwtk A. Egmond, 2e J. Kleefstra, 3e J. Corporaal, 4e A. Veldman, 5e P.J. Dagevos, 5e H. v Rijssen, 5e T.A.A. Welvaart, 5e W.H.F. Leenarts, Chef Hofm. H.J. v Es

Die Arie Egmond heb ik ook nog gekend - weliswaar in z'n laatste pensioen dagen , hij was toen goed in de 80 , 't verhaal ging dat 'ie in z'n jonge jaren (in 1935) een zuiger van 200 kg op z'n nek nam en daarmee de trap opstapte naar de werkplaats .....

ik heb inmiddels ook contact kunnen leggen met Dick Tiel ....

Wim
ron

Re: Dringende oproep voor opvarenden Rondo / Borneo

Bericht door ron »

Bedankt Wim,

Ik denk dat mijn vader hier erg blij mee zal zijn. Als het goed is heeft Piet Dagevos vandaag mijn vader opgezocht.
Heb je ook contact gegevens van de heer Tiel? Zo ja, wil je ze dan per e-mail toezenden naar rveldman000@ziggo.nl.

Alvast bedankt.

Ron


Plaats reactie