Zeeslepers Smit

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
P.Jong
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 okt 2009 18:57
Locatie: Oosthuizen

Zeeslepers Smit

Bericht door P.Jong »

Zijn er nog bekenden en /of collega's die Kombuispraat lezen en die bij Smit hebben gevaren in de periode 1958-1968. Ik ben in 1958 als leerling op de Clyde begonnen en in 1968 toen ik weg ging bij Smit voer ik als Hwtk. Ik heb op veel van de oude boten gevaren Clyde Oostzee Oceaan Poolzee Barentsz Zee Tasman Zee Humber Thames (nieuw) Maas. Neem eens contact op

Piet Jong

Aad v Staveren (RIP)

Re: Zeeslepers Smit

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Hallo Piet, mijn naam is Aad van Staveren en heb bij Smit gevaren van 1955 tot 1964. je schrijft dat je in 1958 op de Clyde begonnen bent. Ik zat toen als matroos op de Rode Zee en hebben toen met de Clyde een inlaat station in Wales versleept. Was jij toen aan boord van de Clyde. Ik heb nooit met je gevaren,maar wel op bijna alle schepen waar jij ook op gevaren hebt. Begonnen op de Maas in Hoek van Holland ,daarna Rode Zee- Gele Zee o.a. naar het Suez Kanaal eind 1956 begin 1957- weer Rode Zee en toen naar school in 1961 geslaagd voor stuurman en geplaatst op de Gele Zee daarna Barentz ZEE met kapt van Dorp-Clyde- Ca5raibische Zee- Humber en als laatste de Oostzee
Aad van Staveren
rinus

Re: Zeeslepers Smit

Bericht door rinus »

Smit & Co
kijk is bij dit topic


Plaats reactie