schepen naar Griekenland

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
connyduif

schepen naar Griekenland

Bericht door connyduif »

Goedemorgen,

In mijn zoektocht naar mijn vader ben ik op zoek geweest via deze site naar Rinus de Gier.
Deze heb ik gevonden en gesproken en zoals ik al wist is dit niet mijn vader.
Wel goed gesprek gehad.
Wat nu dus zeker voor mij is is dat mijn vader een Griekse zakenman was.
Nu ga ik hier de vraag stellen of ieder die dit bericht leest in zijn geheugen kan graven welke schepen er handel vervoerde naar het Griekse vaste land.
Mijn vader was in november /december 1965 in een hotel in Rotterdam voor de handel in stoffen.
Hij was toen 27 / 28 jaar oud.
Had met zijn moeder 2 stoffenzaken in Griekenland en was hier voor inkopen en verschepen van stoffen.
Hij logeerde in een hotelletje in de buurt van de Adrianastraat waar mijn moeder Jeltje Hartog woonde met haar zoontje Albert.
Mocht iemand zich iets herinneren of weten in welke hotelletjes Griekse zakenmensen logeerde welke schepen er voeren op Griekenland alle informatie is van harte welkom.
Alle info is ook welkom voor mijn jongste dochter die een stofwisselingsziekte heeft die de artsen niet kunnen plaatsen dus vind ik mijn vader kunnen we hier misschien ook mee verder.

Alvast bedankt voor iedereen die hier over na wil denken.

Conny

rinus

Re: schepen naar Griekenland

Bericht door rinus »

dit is zoeken naar een speld in een hooiberg
zo groot zullen de partij stoffen niet geweest zijn kunnen dus ook per vliegtuig vervoerd zijn
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: schepen naar Griekenland

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is inderdaad geen zoeken. Er voeren tientallen stukgoedschepen naar Griekenland en de spullen kunnen net zo goed per vrachtauto naar Griekenland zijn gegaan.
Als hij inderdaad veel met Rotterdam had en daar regelmatig kwam, geef ik je meer kans bij de Griekse Vereniging in Rotterdam. Die zijn erg actief en bestaan al 35 jaar, maar sommige van de leden wonen veertig jaar of langer in Rotterdam, dus wie weet.

Klik HIER voor contactgegevens.
Veel succes!
connyduif

Re: schepen naar Griekenland

Bericht door connyduif »

Bedankt voor de verwijzing naar de Griekse Vereniging.
Hier heb ik inderdaad ook contact mee.
Zij rade mij aan om hier ook een oproep te plaatsen omdat zeelui meestal een goed geheugen hebben.

Bedankt in ieder geval.

Conny
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: schepen naar Griekenland

Bericht door Brazuca »

@ Connie,
Heb je geen enkele andere aanwijzing ?
een kleine aanwijzing kan iemand misschien op het juiste spoor brengen.
Wat was de relatie van Rinus de Gier met jouw Vader ?
P.M. Noppeney
Berichten: 251
Lid geworden op: 18 dec 2006 21:00
Locatie: Den Helder

Re: schepen naar Griekenland

Bericht door P.M. Noppeney »

Conny

Dat zal inderdaad een moeizame zoektocht worden. Zelf ben ik in 1963/64 met de "Pygmalion "van de K.N.S.M. in Thessaloniki en Pireus geweest.Deze maatschappij had een groot aantal schepen dat de hele Middellandsezee als vaargebied had. Misschien dat je op de reunisten site van de KNSM "de Kroonvaarders" ook een oproep kan plaatsen.

Succes met je zoektocht.

Groeten

peter noppeney
Kennis is macht, karakter is meer.


Plaats reactie