Niet echt opsporing verzocht...

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Theo Horsten (R.I.P.)

Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

...eigenlijk alleen maar belangstelling, of noem het gewoon nieuwsgierigheid.
Vandaag doken er door een toeval plotseling twee namen op die ik totaal was vergeten.
Mensen waar ik nooit meer aan heb gedacht en ook nooit meer iets van heb gehoord.
  • Kapitein Tom Wajon. Voer eind jaren vijftig en mogelijk ook nog in 1961-'62 op de "BEPPIE".
    Ik kan me niet herinneren dat hij na de Beppie nog een ander schip van Wagenborg heeft gehad. Toen ik in 1963 op de Beppie kwam, loste ik daar Teuben af.
  • Kapitein Verkiel, in 1961 op de "MAASBORG".
    Iemand een idee waar hij later gebleven is?
Absoluut onbelangrijk, puur belangstelling, verder niets.
Het merkwaardige is dat ik me van beiden ook opeens al even onbelangrijke details herinner.
Alvast bedankt voor eventuele informatie.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding

Ikvond tussen fotos van mijn "voorige leven" deze foto van Kapitein Verkiel en zijn vrouw, in zondags best (zonder alpino pet)
maasborg 1958/59.
groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ja, verdomd! Dat is Verkiel met zijn vrouw. Ik heb haar maar even ontmoet, toen we in IJsselmonde waren en ik alweer van boord ging, richting Balticborg en ik bij Verkiel kwam voor mijn monsterboekje etc. Ik moest gaan zitten en plotseling begon die zo stille man die de hele reis vrijwel geen mond open had gedaan, honderduit te praten. Het werd gewoon gezellig en ik weet nog dat ik haar toen zo'n aardige vrouw vond. Dat ze dat was - en hopelijk nog is - kun je op deze foto zien, vind ik. :)
Bedankt, Gerard.
Waar dienen die strop en dat blok trouwens voor, op bakboords brugvleugel?
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door gerard tenerife »

Waar dienen die strop en dat blok trouwens voor, op bakboords brugvleugel
geen iedee van Theo, ik vroeg me dit dus ook af toen ik de foto vond, het lijkt er op dat het tijdelijk is en het geval naar achter staat dus iets met de machine kamer te maken heeft. Ik dactht eerst aan Langesund, want daar hebben weeken gelegen met een gebroken schroefas door ijs, maar dan Verkiel in zijn overhemd dat kan niet Noorwegen zijn in Januarie 1959.'
Ja op de foto is duidelijk te zien dat zij een vroolijke vrouw is en ja Verkiel ziet er wat weemoedig uit, maar inderdaad hij was een man van weinig woorden. mijn ervaaring is min of meer het zelfde als de jouwe. Ik heb dus een jaar met hem gevaren en hij zei ooit weinig op wacht enz. maar toen ik met vacantie ging en mijn monsterboekje kwam haalen, raade hij me uitgebreid aan om naar de zeevaart school te gaan. Dat de kapitein weinig zei tegen een matroos vond ik dus niet zo vreemd, vergeet niet dat hij de eerste kapitein was waar ik mee voer die geen uniform droeg en zoals mijn 5 jarige dochter eens zei toen ik op de oranjeborg voer, de kapitein woont in de hemel.
Nog even een plaatje van die goede ouwe tijd, groetjes van Tenerife

Afbeelding
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
raywaj

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door raywaj »

Ik reageer op de vraag van Theo Horsten uit 2004 , daarin wordt de naam van mijn vader (Tom Wajon) genoemd.Hij heeft gevaren tot eind 1959 bij Wagenborg als kapitein op de Beppie, daarna is hij in het ziekenhuis opgenomen eerst in Noorwegen en daarna in Amsterdam waar hij na een operatie in juni 1960 is overleden.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Kijk eens aan, zo komt er toch nog een antwoord. Dat herinner ik me dus niet meer, dat uw vader destijds is overleden. Ik ben een keer aan boord van de Beppie geweest toen ik stuurman op de Francina was en we samen ergens lagen, maar ook die herinnering is aardig vaag geworden. Er was toen, meen ik, een baby, of toch in elk geval een klein kind aan boord van de Beppie? Daar staat me iets van bij. Dat moet in 1958 of '59 zijn geweest.
Uw vader moet nog vrij jong zijn geweest toen hij overleed, heb ik dat goed?
Bedankt voor de informatie!

Hartelijke groet,

Theo Horsten
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Mischien is die katrol wel om de mand vol met vis'' die niet duur betaald werd'', binnen boord te halen...zo nu en dan in ruil van een slofje marlborro, en wat flesjes knokjenever :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Niet echt opsporing verzocht...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Nee, dat was een gei van het kleine boompje dat je in voorkomende gevallen aan de achtermast kon optuigen om via een luik op het sloependek zware onderdelen uit de machinekamer te halen of neer te laten.


Plaats reactie