Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
gijzemans

Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door gijzemans »

Hoi met z,n allen

Ik ben Erik Agelink,en heb als Wtk gevaren bij Shipmair op de Shipmair Six,en Shipmair Five,later werd het de Saba,ik ben op zoek naar bemannings leden
Als het nog moielijker kan ben ik ook op zoek naar bemanningsleden van de Norbrit Waal heeft nog geen 9 maanden voor Ehrhardt & Dekkers gevaren
Tot zover deze oproep ik hoop op respons,vriendelijke groet Erik

Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door Compass »

de naam Eric Agelink laat bij mij wel een lichtje branden maar dan zou het Carebeca, Genchart of Primlaks moetenzijn.

Groeten
bert de Boer (ex Strm&Kapt)
gijzemans

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door gijzemans »

Hoi ,hoi Bert
Dat van Genchart klopt van 1975 t/m 1979 op vershillende Smits schepen gevaren misschien dat we elkaar daar van kennen Heb op de Jolanda,Maria,Marijke en de Ida gevaren als 2de Wtk
groeten Erik
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door Compass »

Hallo Eric,

Dan moet het op de Marijke (medio 1976-Laatste reis Kapt. Hageman) of op de Maria (4/3/77-20/5/77 Kapt. Rob Beem) geweest zijn.
Ik was toe 1e Strm. Heb verder nog op de Kirsten, Makiri, Marinus en Alida als Strm en op de Willie als Kapt. gevaren.
Het eindeloos schrijven/typen van bemanningslijsten werpt nu dan toch zijn vruchten af doordat lang vergeten namen ineens weer naar boven komen drijven.

Groeten,
Bert de Boer
gijzemans

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door gijzemans »

Zal dan de "Marijke"zijn geweest,en dan hebben we elkaar net gemist op de "Maria"heb ik van 6/7-77t/m26/10-gezeten, inderdaad met Kapt.Hageman ik wist alleen niet dat het zijn laatste reis was, ik begon net en kwam van de "Jolanda"af
Het was wel wat een verschil tussen de twee schepen
Groeten Erik
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door dita »

Hallo Bert,
Met kapitein Hageman heb ik destijds in 1967 een reis gemaakt naar Newfoundland met de Dita Smits. Hij was toen aflosser voor kap. Jan de Jong.
Maar nu een vraag: ken jij Martin Zaadnoordijk. Hij was bootsman op de Dita. Ben hem uit het oog verloren.
Met een onderbreking in 1968 zat ik op dat schip van 1965 tot begin 1970.
groeten
Martin/Hamina
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door Compass »

Hallo Martin,
Ik heb zelf niet met Zaadnoordijk gevaren maar wel 'roemrijke' verhalen van gehoord :wink:
Groeten
Bert de Boer
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door dita »

Hi Bert,
Bedankt in ieder geval voor je antwoord.
groeten Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Smit Hudson

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door Smit Hudson »

Aloha ,

In 1975 op de Shipmair Six gevaren als 2e WTK , verdere namen van bemanning die toen aan boord waren ; Kapitein van Os , 1e WTK Chris van Meeteren , 1e Stuurman Ronald Bekkenutte , 2e Stuurman Willem van Mook , Kok was Kees van Kooten , andere namen weet ik niet meer .
Daarna gevaren op de Shipmair VII met als Kapitein Westbroek ( bijnaam Wegbroek) en 1e WTK Roy Hollander .

m.v.g. Harry van den Berg .
gijzemans

Re: Gezocht bemanningsleden Shipmair en Ehrhardt &Dekkers

Bericht door gijzemans »

Hoi Harry

Ik kwam in 1976 op de "Five"ook als 2 de machinist, het duurde niet zolang we kregen als officieren ruzie met Herr Stieleke van de OPDR, dus we zijn er als officieren met z,n allen in R,dam vanaf gestapt
Ik ben daarna naar Genchart gegaan ,om in begin 1979 terug te keren ,de hele boel was toen verhuisd naar de US
Ik heb daar tot eind 1982 gevaren op de 'Five","Six"en later de "Saba"maar de schepen waren ondertussen zo slecht dat daarna de boel geloof ik snel opgedoekt is
De schepen werden steeds meer een ramp maar het vaargebied was prachtig de Carieb Z-Amerika,hebben nog een tijd voor de Colombiase staatsrederij gevaren
Alleen de bemannings leden zijn nauwelijks terug te vinden is ook niet zo,n wonder toen ik er als 1ste vanaf stapte waren ik en die ouwe nog de enigste Nederlanders de rest kwam uit Indonesie,en de Carieb zelf maar toch prima gevaren
Tot zover groeten Erik Agelink en Aloha terug


Plaats reactie