de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
nellie

de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door nellie »

Ik ben al jaren op zoek naar iemand , die Arie van Maaren heeft gekent, hij heeft in 1968 en 1969 op de Geeststar gevaren, ik zou zo graag eens weten hoe het met hem is,hij was bootsman, en de Geeststar kwam nooit aan in Nederland, maar meerde af in Preston Engeland,Arie woonde toen in Rotterdam, Noordereiland.hij zal nu ongv. 65 jaar oud zijn, als hij nog leeft,ik wil zo graag nog eens iets over of van hem horen.ik had iemand, de hr. de Bruin gevonden een jaar geleden, die als stuurman op de Geeststar, in dat jaar had gevaren, maar die had een slecht geheugen, was al bijna 80. dus probeer ik het langs deze weg,wie weet.groeten,p w de deugd.

Denis

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door Denis »

Zie ook reactie op je vorige vraag mijn vader Dirk Lagarde heeft op de Geestar gevaren maar dat was begin 60, hij leeft nog dus ik kan het hem wel vragen.
Gr
Denis
dutchkiwi
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2010 13:16

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door dutchkiwi »

Heb zelf op de Geestland gevaren maar hij komt niet in mn geheugen op
hgr j klaui :)
mesoman
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2014 06:50

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door mesoman »

ik heb nog met Arie op de Johanna Buitelaar gevaren ,dat moet in 1970 geweest zijn ,we vaarden toen heen en weer tussen ierland en engeland met gebruiks vee ,
Arie van Maaren

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door Arie van Maaren »

nellie schreef:Ik ben al jaren op zoek naar iemand , die Arie van Maaren heeft gekent, hij heeft in 1968 en 1969 op de Geeststar gevaren, ik zou zo graag eens weten hoe het met hem is,hij was bootsman, en de Geeststar kwam nooit aan in Nederland, maar meerde af in Preston Engeland,Arie woonde toen in Rotterdam, Noordereiland.hij zal nu ongv. 65 jaar oud zijn, als hij nog leeft,ik wil zo graag nog eens iets over of van hem horen.ik had iemand, de hr. de Bruin gevonden een jaar geleden, die als stuurman op de Geeststar, in dat jaar had gevaren, maar die had een slecht geheugen, was al bijna 80. dus probeer ik het langs deze weg,wie weet.groeten,p w de deugd.
Arie van Maaren

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door Arie van Maaren »

mesoman schreef:ik heb nog met Arie op de Johanna Buitelaar gevaren ,dat moet in 1970 geweest zijn ,we vaarden toen heen en weer tussen ierland en engeland met gebruiks vee ,
JANKA
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2015 20:06

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door JANKA »

Ik heb met een Arie van Maanen gevaren op de Johanna Buitelaar,
Hij had daarvóór op fruitschepen gevaren, Zuid-Amerika. Grote vaart.
Gedrongen gestalte, bokser (?) Gek op mooie maatkleding. Golvend donker haar, rond gezicht, "tussen de bruggen" was waar hij vandaan kwam.
Naar mijn mening gebruikte hij ook een andere naam, ik dacht Waardenburg oid? Mss moet U op die naam zoeken?
Misschien kwam hij uit een gebroken gezin, hij vertelde wel over een Pa die weg ging om een pakje shag te halen en niet terug was gekomen.
Maar dat kan ook zijn om stoer te wezen, hij was geen bang ventje overigens.
Ben een aantal keren met hem wezen stappen. O.a. in Londonderry.
JANKA
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2015 20:06

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door JANKA »

Arie van Manen noemde zich ook Batenburg,
Het schoot mij zoeven weer te binnen! Het is wel 50 jaar geleden.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
JANKA
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 nov 2015 20:06

Re: de Geeststar van de Geestline Schravenzande.

Bericht door JANKA »

Ik herken Arie op de foto. Daar heb ik mee gevaren, zoals ook vd Vaart schrijft, op de Johanna Buitelaar.
1966 - 1968 in die tijd ongeveer.
Als gezegd: Batenburg was hoe hij zich ook noemde.
Ik dacht dat ie v Maanen heet, maar ja laaaang geleden.
Maaren51
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2019 20:36

Arie van maaren

Bericht door Maaren51 »

JANKA schreef: 20 mar 2016 10:57 Ik heb met een Arie van Maanen gevaren op de Johanna Buitelaar,
Hij had daarvóór op fruitschepen gevaren, Zuid-Amerika. Grote vaart.
Gedrongen gestalte, bokser (?) Gek op mooie maatkleding. Golvend donker haar, rond gezicht, "tussen de bruggen" was waar hij vandaan kwam.
Naar mijn mening gebruikte hij ook een andere naam, ik dacht Waardenburg oid? Mss moet U op die naam zoeken?
Misschien kwam hij uit een gebroken gezin, hij vertelde wel over een Pa die weg ging om een pakje shag te halen en niet terug was gekomen.
Maar dat kan ook zijn om stoer te wezen, hij was geen bang ventje overigens.
Ben een aantal keren met hem wezen stappen. O.a. in Londonderry.


Plaats reactie