Roodenburg

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Bep Roodenburg

Roodenburg

Bericht door Bep Roodenburg »

Ik ben benieuwd of er op het forum mensen zijn die met mijn vader, Jaap Roodenburg gevaren hebben. Hij heeft van 1925 tot 1975 bij Smit gevaren. Eerst bij de zeedienst en vanaf de jaren 50 bij de roodbanders, oa. Alblasserdam, Atlas, Astroloog. Van de zeedienst weet ik dat hij op de Oostzee (bij Kap. Tinus Engels), de Zwarte Zee (bij Uncle Ben), De Waterweg (als Kap.) en de Blankenburg (als Kap.) heeft gevaren. Zijn broers Jan, Sophius (Finus) en Wim hebben ook voor Smit gevaren. De laatste Roodenburg die voor Smit heeft gevaren is mijn neef Willem (zoon van Sophius) en deze was Hwtk. Ik ben benieuwd naar reacties.

MVG Bep Roodenburg

c.zant

Re: Roodenburg

Bericht door c.zant »

Hallo Bep.
Ik heb maar van 1974 tot 1980 bij Smit int. gevaren, als kok.
En in ieder geval met iemand uit jouw familie.
Het was Wim Roodenburg de H.W.T.K en wel op de ''SMIT NEW YORK''.
Van Juli '77 tot en met Okt '77.
Helaas niet veel, maar ik hoop dat je nog veel reacties krijgt.
Met vriendelijke groet Cees van't Zant.
Aad v Staveren (RIP)

Re: Roodenburg

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

mijn naam is Aad van Staveren en ik heb in 1961 bij jouw vader op de Atlas in Vlaardingen stage gelopen. Ik was in Feb 1961 geslaagd voor mijn stuurmans diploma en ben toen tijdelijk geplaatst bij de havendienst in Vlaardingen. Ik heb toen ook wat dagen bij je vader aan boord mogen zijn. Ik waas niet altijd op de Atlas geplaatst ,ook op de Argus en Achilles. Daar je vader continue liep en ik gewoon dagdienst was hij niet altijd aan boord als ik daar wel was
Aad van Staveren


Plaats reactie