ik zoek oud colega,s

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
rob

ik zoek oud colega,s

Bericht door rob »

wie heeft er gevaren 1962-1964 voor arnold hoff[witte huis r,dam] larne -ardrossan
ms clipper met o.a kapitein schouten .stuurman de jong .eerste machinist riezenbos
matrozen -hans[getrouwt in belfast ] alex [uit dortrecht ] tweede machinist E.hell
vr groeten de kok van toen rob

wimklooster
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2014 17:08

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door wimklooster »

ik heb eind 64 tot half 65 gevaren op de goodwill trader van de firma a. hoff.
ik was 2e wtk kwam ook uit dordrecht
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door Allen »

Goodwill
Goodwill001.JPG
Goodwill001a.JPG
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door jdbvos »

Kijk ! Dat vind ik nou leuk !
Mijn opa en zijn zonen zouden hier nu met een big smile naar hebben zitten kijken ! Net als ik nu trouwens...
Mijn vader heeft gedurende de bouw van de Goodwill gevaren, en steeds als hij in Groningen was weer een stukje gefilmd van de vorderingen van de bouw met z'n mooie Bell&Howell camera.
Voor zover mij bekend was m'n vader ook de werfkapitein tijdens proefvaarten/overdrachten, en ik meen dat hij dat ook op de Goodwill was.
Tijdens de tewaterlating was zowat heel scheepsbouwend NoordNederland aanwezig, want het was de eerste 1000-tonner die daar gebouwd werd, maar m'n opa flikkerde hem ook nog eens in "een slootje" (het balkengat) tewater, en dat dát goed zou kunnen gaan, bestond natuurlijk niet....
Maar goed, opa's berekeningen en inzicht bewezen anders, en hij gleed met groot enthousiasme z'n element tegemoet
Dat filmpje heb ik -zoals elders hier al wel eens vermeldt- op joetjoep gezet, en staat hier !
Kijkt, en bekijkt de bouw, en vooral die tewaterlating...
Ik vraag me echt af of tegenwoordig zoiets, in zo'n watertje, nog zou mogen....
Muh opa had wél lef !
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4840
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door Allen »

Mooi dat filmpie op JoeTjoep Jan :-D
Grtn @Allen
g.h.hagels

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door g.h.hagels »

Mooi Jan , dit doet weer de herinnering bovenkomen van de bouw.
Dat waren nog goede tijden bij Vos , heb er met plezier gewerkt.
Ik heb nog veel mensen van toen op herkent. :)

Vr Gr Gerrit H Hagels. :-D
Jos Komen (R.I.P)

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Jammer dat Opa Vos zo weinig ruimte had in die sloot, als hij in Heusden had gewoond had hij daar ongetwijfeld de eerste reuzen gebouwd. :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol:
Vast en zeker !
Hij durfde héél wat ! Mijn vader vertelde altijd het verhaal wat zijn vader met hem deed toen hij 14 jaar oud was...
Pa voer als kind al heel erg graag, en schipperde toen ook vaak met de sleepboot 'van de zaak' rond...
Voor opa dus een mooi moment om tegen pa te zeggen, toen er een nieuwbouwschip (als ik me niet vergis heette die de Tietie, of zoiets) naar Delfzijl gebracht moest worden: "Duchst doe dat moar eewm, nim moar een vrindje met die met".
En dáár ging de 14-jarige (latere) pa en een leeftijdgenootje, met wit vertrokken snuitjes en knikkende knieen met opa's nieuwste produkt via het Damsterdiep geloof ik (dus door een stuk of 10 bruggen of zo) naar Delfzijl. Bij vertrek stond opa voor pa en schudde waarschuwend met z'n vinger en sprak de inspirerende woorden "...en moak mie gain brokk'n waant ik breek joe de baaide poten !"
Ja.....opa had lef ! :-D
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door Cor Leliard »

Tijdens het sorteren van foto's vond ik 4 foto's waarvan ik graag de namen zou willen weten.
Ze zijn allen op de Lepton gemaakt die we hebben opgelegd in Labuan
Bijlagen
kapitein Schouten, bootsman ? en ik
kapitein Schouten, bootsman ? en ik
kapitein schouten bootsman en ik.jpg (94.36 KiB) 6210 keer bekeken
eerste strm en vrouw, kwamen in Z.A aan boord
eerste strm en vrouw, kwamen in Z.A aan boord
eerste srm 1.jpg (64.59 KiB) 6210 keer bekeken
kok en zijn vrouw en een bediende
kok en zijn vrouw en een bediende
kok en vrouw en bediende1.jpg (84.5 KiB) 6210 keer bekeken
de laatste die het schip verlieten na het in de mottenballen te hebben gezet. man op reling Gerit van de Beemt(bemt)/
de laatste die het schip verlieten na het in de mottenballen te hebben gezet. man op reling Gerit van de Beemt(bemt)/
aflossing 1.jpg (97.07 KiB) 6210 keer bekeken
Il parle Il a parle
Johannes11

Re: ik zoek oud colega,s

Bericht door Johannes11 »

Hallo,
Mijn naam is Johan Temmink en ik heb op de Goodwill Trader, Merchant, Traveller gevaren tussen 1972 tot 1975, ik heb ook onder kapitein Schouten gevaren, maar ik ben op zoek naar een matroos met de naam Piet, hij is een Hollander en heeft op alle Goodwill schepen gevaren, Piet had nogal een lange neus, heeft u met hem gevaren? Hij heeft familie in Warrenpoint waar hij niet van op de hoogte is! weet u zijn achternaam? laat het even horen alstublieft.


Plaats reactie