carabeca

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
vistaria
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 sep 2009 18:11

carabeca

Bericht door vistaria »

Ik zoek mijn oud varendkolega Titus Klaver met gevaren op de jannie1962 tot 64 van jaap kunst,CARABECA.
Hij kwam uit sint annaparochie later zou hij gevaren hebben bij Derksen veerpont halingen Terscheling

sharonneke

Re: carabeca

Bericht door sharonneke »

Hallo,

Ik lees net bovenstaande en moet wel reageren op dit bericht want Titus Klaver is mijn vader, ik ben zelf geboren in 1982 en de jongste dochter van 3 kinderen van hem.
Helaas is mijn vader op 8-12-2006 overleden en ik mis hem nog steeds.
Ik had een hele goede band met hem.
Kende u mijn vader redelijk goed? En heeft u nog leuke herinneringen aan hem?

Met vr gr van Sharon Klaver
adrian

Re: carabeca

Bericht door adrian »

In de periode 1960-1962 heb ik als leerling machinist op de kuster Banka gevaren van Rederij Carebeka uit Groningen. Van de Jannie staat ook een foto in het boek,, Carebeka van 1939- 1983. Weet niet of dit boek nog te koop is. Hierin staan de namen met foto van alle schepen. Het ISBN nummer is:0905617789. Misschien eens zoeken op marktplaats? Succes ermee. Groeten Adrian Snoodijk
Siert
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2007 13:39
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: carabeca

Bericht door Siert »

Hallo Adrian

Heb van 1957 tot 1959 op de Banka gevaren met je vader heb er nog altijd hele goeie herinneringen aan (als lichtmatroos)nog geen 16 jaar.
gelijk met mij was er een assistent machinist we noemden hem Kuif zijn echte naam weet ik niet hij is nog een keer bij mij thuis aan de deur geweest maar toen was ik er niet.
misschien weet jij er nog iets van.
Als je nog prive foto,s van de Banka hebt dan graag op de site.

groet

Siert
adrian

Re: carabeca

Bericht door adrian »

Hallo Siert,
Wat leuk om eindelijk eens iemand te treffen die mijn vader als Kapitein heeft gekend. Helaas is hij ruim 12 jaar geleden overleden (84 jaar).
Als ik het goed heb ben jij nu 70-71 jaar? Kuif of Kuifie kan ik mij ook nog wel herinneren uit die tijd, ik dacht dat hij in Gorinchem woonde. Volgens mij is hij lang geleden op een ander schip overboord geslagen en verdronken, dat is wat mijn vader ooit verteld heeft. Ik ken zijn eigenlijke voor en achternaam helaas niet. Ik heb nog wel wat foto's van de Banka en bemanning vanuit mijn periode, die zal ik binnenkort scannen en mailen. Misschien dat je mij nog wel kunt herinneren van een reis naar Leningrad in 1958-59?

Groeten Adrian
Siert
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 apr 2007 13:39
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: carabeca

Bericht door Siert »

Hallo Adrian

Super snelle reaktie.
Ik herinner me jou vader nog heel goed ,het was mijn eerste kustvaarder en zo jong zorgde hij er in het begin voor dat er een ouder iemand met mij de wal opging een beetje oppassen , later kon ik het zelf wel. De sfeer op het schip was eigenlijk altijd gezellig ondanks mijn zeeziekte bij windkracht 7 of meer en als er iemand tussen genomen moest worden trapte Kuif er altijd wel in (vloeibare compressie ) ophalen op een ander schip. En altijd een leeg vetblik met een verse graszoot erin tegen de zeeziekte en het hielp hem ook nog.
Helaas herinner ik mij jou niet.
benieuwd naar de foto,s
groet
Siert
Redder

Re: carabeca

Bericht door Redder »

vistaria schreef:Ik zoek mijn oud varendkolega Titus Klaver met gevaren op de jannie1962 tot 64 van jaap kunst,CARABECA.
Hij kwam uit sint annaparochie later zou hij gevaren hebben bij Derksen veerpont halingen Terscheling
Hoi,
Ook ik heb met Jaap Kunst op de Jannie gevaren van eind '67 tot half '69. Mijn vuurdoop op de Groninger kustvaart en denk er met plezier aan terug :-D Ik kan zowel hem als het schip wel uit tekenen. Twee matrozen waar ik mee voer waren Metselaar en Jouke Haanstra (neef van filmer Bert Haanstra)
Groet, Arie

PS Carebeka schrijf je met een 'K' en de veerdienst tussen Harlingen en Terschelling is van Doeksen ...
wimklooster
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 mar 2014 17:08

Re: carabeca

Bericht door wimklooster »

hallo
ik heb in 1965 op de carasso gevaren als 2e wtk ben daar in leixoes van boord gegaan ivm een ongeluk aan de wal en heb daar ruim een maand daar in het ziekenhuis gelegen
Banka

Re: carabeca

Bericht door Banka »

Ik was 2e wtk (aflosreis 2 maanden) op de Carasso in 1963. Heb nog wel een foto van de Carasso.


Plaats reactie