info of foto's over de Noordzee-botter Goede Gunst

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Floris

info of foto's over de Noordzee-botter Goede Gunst

Bericht door Floris »

Beste L.s.

Ik ben net nieuw op dit forum omdat ik opzoek ben naar foto's van onze stalen noordzee-botter de Goede Gunst.
Waar ik vooral op zoek naar ben zijn foto's van het schip tussen 1910 en 1930 toen het schip met de kuil op (nieuwe waaterweg) heeft gevist voor Maassluis? of misschien nog wel verder richting Hoek van Holland. Van deze tijd hebben wij geen foto's of info.

Het schip heeft in de jaren '80 en '90 tussen Benden Leeuwen en IJzendoorn met de ankerkuil gevist op de waal en was in die tijd van de fam. Hol uit beneden Leeuwen (onder de naam Willy, en er lag in die tijd nog een oud zand-aakje naast ook met een ankerkuil). Eigenaren daar voor zijn geweest rond de oorlog de fam. Vogel uit Hardixveld en de fam. Van der Sande uit Lith en het schip heeft ook nog een tijd in de jaren '60-'70 in het meertje in Nijmegen gelegen als woonschip.

De geschiedenis is eigenlijk helemaal bekend tot de jaren '30 maar het schip is van 1909 dus ik mis nog 20 jaar.
Mijn vraag is dan ook zijn er misschien foto's van voor de jaren '30/ heeft het schip toen misschien een visserijnummer gehad?
Wat we wel weten is dat het schip na de jaren '30 iig geen visserijnummer heeft gehad omdat het scip toen voor de ankerkuil-visserij is gebruikt ipv de kuil-visserij.

met vriendelijke groet,


Floris
Bijlagen
Rondje Tiengemeten 2010 (175).JPG
Rondje Tiengemeten 2010 (175).JPG (42.85 KiB) 2249 keer bekeken
rondje tiengemeten (219).JPG
rondje tiengemeten (219).JPG (29.42 KiB) 2249 keer bekeken



Plaats reactie