Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploffing)

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Eleonore

Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploffing)

Bericht door Eleonore »

Ik ben voor mijn stamboom op zoek naar iemand die mij meer informatie kan geven over Eerde van Teijlingen Kapitein op de Cornelia Clasina, hij is op 17 november 1917 omgekomen bij een carbid ontploffing op zijn schip in de haven van Rotterdam. Hij was toen 37 jaar.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt Eleonore van Rij

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10601
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door jdbvos »

In ieder geval een krantenbericht op http://kranten.kb.nl/view/article/id/dd ... fullscreen
Waarvan hier een vergroting van het bericht:
SNAG-0000.JPG
SNAG-0000.JPG (58.13 KiB) 2824 keer bekeken
Ook de LeeuwarderCourant geeft een hit: http://www.archiefleeuwardercourant.nl/ ... %2Cclasina
met hier de uitvergroting:
SNAG-0001.JPG
SNAG-0001.JPG (38.59 KiB) 2821 keer bekeken
...en natuurlijk deze genealogiesite http://www.genealogieonline.nl/genealog ... I41209.php maar die zal wel van jouzelf zijn.....
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

AfbeeldingAfbeelding

Dat was een beste klap, mensen. :shock:
Hier nog wat gruwelijke details.
Eleonore

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door Eleonore »

Bedankt voor de krantenberichten ik had er daar al wat van maar het blijkt nog niet alles ik heb nog een vraagje want ik bent met deze site niet zo bekend kan ik dit uitprinten of kunnen jullie mij de knipsels mailen, of is er misschien een site waar ik deze kan vinden.

Gr Eleonore
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb je PB al beantwoord en daar vind je de link naar deze berichten plus aanwijzingen hoe ze te vinden.
Daar kun je dan ook kiezen voor "Printweergave", dat wijst zich vanzelf. Er is ook een uitspraak van de Raad voor de Scheepvaart over het geval, maar ook dat vergt enig zoekwerk. Die kun je aanvragen, maar als je in de buurt van Rotterdam woont, is het sneller om even naar de bibliotheek van het Scheepvaartmuseum te gaan, daar kun je ze zo opzoeken en kopiëren.
Vraag anders op het Kustvaarforum, onderaan de bladzijde waar deze link je heenvoert, of Ben die uitspraak van de Raad soms in zijn uitgebreide collectie heeft zitten. Ik zou hem ook wel graag willen lezen. :wink:

HIER vind je een deel van die uitspraak, maar het vervolg heb ik nog niet gevonden en ik zou ook liever de officiële versie uit de Staatscourant willen zien.
jan stolp
Berichten: 216
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door jan stolp »

Verwijderd
jan stolp
Berichten: 216
Lid geworden op: 06 apr 2008 19:35
Contacteer:

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door jan stolp »

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Groet Jan
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Eerde v Teijlingen kapt Cornelia Clasina (carbidontploff

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zo is dat binnen 24 uur toch allemaal maar weer mooi geregeld en helemaal duidelijk!
Waar vind je dat vandaag de dag nog? :-D
Bedankt, Jan.


Plaats reactie