Wie heeft Bram van Hartingsveld (3stm / KPM) gekend?

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
wallyman

Wie heeft Bram van Hartingsveld (3stm / KPM) gekend?

Bericht door wallyman »

Beste forum lezers,

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die met mijn vader, Bram van Hartingsveld (geboren 17-08-1936), hebben gevaren. Hij was derde stuurman bij de KPM (ik weet niet precies welke boot / boten) en heeft een aantal jaren in Indonesie tussen de eilanden gevaren tot eind jaren vijftig. Ik meen dat hij in 1958 bij/voor Singapore lag (opgelegde vloot). Niet lang daarna is hij gestopt met varen. Ik weet dat mijn moeder nog het een en ander aan foto's heeft, maar dat is meer van het leven aan boord (de namen van de boten staan er niet op). Ook heeft zij nog zijn jas tutup (of toetoep) en zijn pet. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hem gekend hebben en weten om welke boten het ging. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,
Walter van Hartingsveld
Den Haag

avanrijswijk

Re: Wie heeft Bram van Hartingsveld (3stm / KPM) gekend?

Bericht door avanrijswijk »

Betreft het dezelfde Bram van Hartingsveld, die ook een lange tijd bij het Arbeidsbureau heeft gewerkt? Zo, ik heb ruim 1 jaar (niet al te lang geef ik toe) onder zijn zeer inspirerende leiding gewerkt bij het GAB den haag aan de Troelstrakade. Was bij de afdeling Handel, administratieve- en sociale beroepen. Eind 1970 ben ik vertrokken naar de ANWB.

Ton van Rijswijk
wallyman

Re: Wie heeft Bram van Hartingsveld (3stm / KPM) gekend?

Bericht door wallyman »

avanrijswijk schreef:Betreft het dezelfde Bram van Hartingsveld, die ook een lange tijd bij het Arbeidsbureau heeft gewerkt? Zo, ik heb ruim 1 jaar (niet al te lang geef ik toe) onder zijn zeer inspirerende leiding gewerkt bij het GAB den haag aan de Troelstrakade. Was bij de afdeling Handel, administratieve- en sociale beroepen. Eind 1970 ben ik vertrokken naar de ANWB.

Ton van Rijswijk
Beste meneer Van Rijswijk,

Dat klopt helemaal! Mijn vader heeft daar inderdaad gewerkt. Hij kon - eind vorige eeuw - eerder stoppen met werken (mede ook doordat hij gevaren heeft). Bedankt voor uw reactie.

Groeten,
Walter van Hartingsveld


Plaats reactie