Zoek opvarende van de volgende schepen tussen 1969 en 1975
Geplaatst: 22 nov 2011 19:12
Neder Weser, Neder Rijn, Balong, Nedlloyd Kingston, Zuiderkerk, Bovenkerk, Neder Lek, Loire Llloyd en de Main Lloyd.
Dit zijn de schepen waarop ik tussen 11 november 1969 en 31 augustus 1975 heb gevaren.
als 17 jarige vloog ik alleen naar New York en stapte aan boord van de Neder Weser, ik was aangemonsterd als bemaming bediende, maar na een maand stond ik in de pantry bij de passagiers en officieren.(Van 1 november 1969 tot 1 februari 1970)
Met de Neder Rijn vertrokken wij vanuit Amsterdam naar Japan en dat was tussen 24 maart 1970 en 15 september 1970.
Met de Balong heb ik een reis Bankok gemaakt en het scheelde weinig of ik was daar achter gevaren.Deze reis was van 10 oktober 1970 tot 28 januari 1971.
Daarna de Nedlloyd Kingston uitgehaald, we vlogen naar Japan en via Vencouver eilanden in Canada zijn we terug naar Europa gevaren. Daar achteraan nog een Zuid Afrika dienst gevaren. Dit was tussen 18 april 1971 en 16 september 1973.
Daarna de machine kamer ingegaan van de Zuiderkerk als handlanger en met deze schuit naar het midden oosten en Oos Afrika geweest. Van 6 december 1972 tot 27 april 1973
Ook tussen door een kust reis gemaakt met de Bovenkerk van 5 juni 1973 tot 20 juni 1973
Daarna eindelijk de feest boten op de dienst Nieuw Zeeland:
Eerst de Neder Lek van 28 juni 1973 tot 14 mei 1974
Daarna de Loire Lloyd van 28 augustus 1974 tot 3 april 1975
Als laatste bij de maatschappij Nedlloyd de Main Lloyd op de Indonesië lijn, dit was van 13 mei 1975 tot 31 augustus 1975.
Daarna ben ik overgestapt naar Smit-lloyd en toen naar NRZ waar ik als technicus mee vaarde op de Tyro, dit schip was uitgerust met diepzee lieren waarmee wij bodem monsters ophaalde van zo kleine 7000 meter diepte. De belangrijkste expeditie was de Snellius 2 Expeditie. Dit was een samenwerking tussen de Indonesisch en Nederlandse regering.
Ben benieuwd of er nog zeevarende zijn die op de zelfde schepen hebben gevaren als ik. Hoor graag een reactie want ik heb net deze week oude foto's ingeplakt en gelijk komen de herinneringen los.
Met vriendelijke groet,
André Balk
Dit zijn de schepen waarop ik tussen 11 november 1969 en 31 augustus 1975 heb gevaren.
als 17 jarige vloog ik alleen naar New York en stapte aan boord van de Neder Weser, ik was aangemonsterd als bemaming bediende, maar na een maand stond ik in de pantry bij de passagiers en officieren.(Van 1 november 1969 tot 1 februari 1970)
Met de Neder Rijn vertrokken wij vanuit Amsterdam naar Japan en dat was tussen 24 maart 1970 en 15 september 1970.
Met de Balong heb ik een reis Bankok gemaakt en het scheelde weinig of ik was daar achter gevaren.Deze reis was van 10 oktober 1970 tot 28 januari 1971.
Daarna de Nedlloyd Kingston uitgehaald, we vlogen naar Japan en via Vencouver eilanden in Canada zijn we terug naar Europa gevaren. Daar achteraan nog een Zuid Afrika dienst gevaren. Dit was tussen 18 april 1971 en 16 september 1973.
Daarna de machine kamer ingegaan van de Zuiderkerk als handlanger en met deze schuit naar het midden oosten en Oos Afrika geweest. Van 6 december 1972 tot 27 april 1973
Ook tussen door een kust reis gemaakt met de Bovenkerk van 5 juni 1973 tot 20 juni 1973
Daarna eindelijk de feest boten op de dienst Nieuw Zeeland:
Eerst de Neder Lek van 28 juni 1973 tot 14 mei 1974
Daarna de Loire Lloyd van 28 augustus 1974 tot 3 april 1975
Als laatste bij de maatschappij Nedlloyd de Main Lloyd op de Indonesië lijn, dit was van 13 mei 1975 tot 31 augustus 1975.
Daarna ben ik overgestapt naar Smit-lloyd en toen naar NRZ waar ik als technicus mee vaarde op de Tyro, dit schip was uitgerust met diepzee lieren waarmee wij bodem monsters ophaalde van zo kleine 7000 meter diepte. De belangrijkste expeditie was de Snellius 2 Expeditie. Dit was een samenwerking tussen de Indonesisch en Nederlandse regering.
Ben benieuwd of er nog zeevarende zijn die op de zelfde schepen hebben gevaren als ik. Hoor graag een reactie want ik heb net deze week oude foto's ingeplakt en gelijk komen de herinneringen los.
Met vriendelijke groet,
André Balk