Wie heeft er met mijn vader, W. DORLEIJN, gewerkt? Nigoco

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Emmy

Wie heeft er met mijn vader, W. DORLEIJN, gewerkt? Nigoco

Bericht door Emmy »

Graag zou ik in contact komen met mensen die mijn vader, W. DORLEIJN, hebben gekend en met hem hebben gevaren. In de 60-70'er jaren werkte hij bij Van Nievelt Goudriaan en voer o.a op de Cartago en Calamares en ook een tijdje de Cumulus. Zijn functie was 2de WTK.
Hoop te horen! Gr. Emmy Loning-Dorleijn, mail: emmy@loning.nl

Jan-Japan
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2013 10:40

Re: Wie heeft er met mijn vader, W. DORLEIJN, gewerkt? Nigoc

Bericht door Jan-Japan »

Hallo Emmy,

Een paar maanden geleden las ik je bericht en ik wist zeker dat de naam Dorleyn me bekend voorkwam. Nu, een paar maanden laten heb ik nog eens in mijn geheugen zitten graven, maar heb helaas geen heldere herinnering over wat voor een persoon je vader was. Dit omdat de 'hoge druk', de hogere officieren, zich bij van Nievelt Goudriaan weinig bemoeide met de lagere rangen. Ik was assistent werktuigkundige tijdens de laatste reis van de ss Alwaki en je vader was de 2e wtk. Wat ik met zekerheid zeggen kan is dat ik wacht gelopen heb met je vader en totaal geen negatieve beelden heb over hem, hetgeen ik niet zeggen kan over mensen onder wie ik gewerkt heb op andere schepen.
Op internet vond ik dit relaas over die laatste reis hier:
https://sites.google.com/site/radiogolv ... weede-reis

Misschien kan je hier een aanknopingspunt vinden voor je zoektocht, als je die nog niet gevonden hebt, want je bericht is al anderhalf jaar oud.

In 1964 was ik 20 jaar oud!

Allerbeste wensen,

Jan


Plaats reactie