MS Dita Smits 1969

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Jasper

MS Dita Smits 1969

Bericht door Jasper »

Graag zou ik in contact komen met de bemanning van de Dita Smit in de periode jan-maart 1969.
Ene Kees was toen 2e machinist waar ik mee wacht liep. 1e was opa kaal een echte Groninger.kapt was Jan de Jong een van adel.
Groet,
Jasper Langbroek :wink:

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: MS Dita Smits 1969

Bericht door dita »

Hi Jasper,
Je naam komt me bekend voor en als jij van januari tot maart 1969 aan boord bent geweest dan hebben we met elkaar gevaren. Volgens mijn boekje zijn we toen eerst naar Griekenland (Soudha Bay op Kreta) gegaan om daar sinaasappels te laden voor Rotterdam en daarna naar Noord Noorwegen met vis voor Gloucester USA. Vandaar naar Brownsville in Texas via de Bahamas voor bunkers. In Brownsville wortels voor Shoreham. Vervolgens nog een reis naar Nrd Noorwegen en weer naar Gloucester. Dat zijn reizen dei je niet vergeet vanwege het verschrikkelijke slechte weer.
Ik was toen stuurman, kapt was Jan de jong en 1, mach Gernant ook wel Opa genoemd, en was er ook nog een oostenrijker als ll mach. Verder nog een Willem Verbeek als ass, mach.
Afin klopt dit?
Groeten
Martin hendriks
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Jasper

Re: MS Dita Smits 1969

Bericht door Jasper »

Hi Martin,

Tjonge dit vind ik heel leuk zoveel jaren later iets te horen van mensen die op de Dita gevaren hebben. Ik was pas 16 jaar dat ik aanmonsterde op de Dita in Rotterdam. De route die je beschreef klopt helemaal en weet nog dat we ook geladen hebben in Melbu, een eilandje nrd Noorwegen. We zijn daar nog wezen stappen op zondag meen ik met een hoop problemen in de kroeg toen iemand Kees Verkerk een klojo noemde hahha. In Tromso nog geschaatst met de 2e. Vertrokken met een laag ijs op de boeg en boven de shetland ielanden door naar Gloucester. Voor of na het bunkeren een vreselijke storm (mijn eerste) voor de kust van Florida denk ik. Misschien weet je nog dat we een hele sloot smeerolie over de muur pompte door een fout van de andere wacht denk ik. Het hele sloependek onder de smeerolie en die ouwe helemaal over de rooie. Met zeer slecht weer dat sloependek schoon gepoetst. In Browsville met de mannen stappen dat was weer iets heel aparts voor mij. De boots (Martin heette hij geloof ik) met naar later bleek een druiper. In Shoreham van boord met dit probleem. Ik hoor hem nog jammeren op de plee. Graag hoor ik van je of je de naam nog weet van de 2e wtk die met mij de wacht liep. Hele aardige vent, hij kwam uit Groningen meen ik. Opa vond ik niet zo´n leuke vent, erg stug en onvriendelijk tegen zo´n jong mannetje zoals ik toen was.
Ik hoop weer op een mailtje met hopelijk de naam van de 2e (hij heeft nog foto´s van mij in de machinekamer)

m.vr.gr.

Jasper Langbroek

PS ik heb nog een set foto´s van de Dita die opgelegd is geweest in beverwijk als de capt Estaras. Ben toen aan boord geweest.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: MS Dita Smits 1969

Bericht door dita »

Hi Jasper,
Van die olie kan ik me goed herinneren. Maar ik zal je een PB tje sturen met mijn email adres. Lijkt me beter voor de privacy.

Groeten
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
jasperlangbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:02

Re: MS Dita Smits 1969

Bericht door jasperlangbroek »

Hoi Martin,

Dat is al weer een tijdje terug, hoe gaat het daar in Finland. Hier nu stuk kouder dan vorige week toen was het 15 graden. Wegens een probleem bij de provider al mijn gegevens pleite. Zou je het E-mail adres nog eens kunnen mailen.

Groet,

Jasper Langbroek
jasperlangbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:02

Re: MS Dita Smits 1969

Bericht door jasperlangbroek »

Martin stom hier is het E-mail adres van mij: flightjap@gmail.com


Plaats reactie