collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Paul Harmans

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Paul Harmans »

Hallo Aad,

Ik lees dat je regelmatig Henk van Wassenaar ontmoet, doe hem svp de groeten van mij, Paul Harmans. Ik heb met Henk bij de SMZ gevaren. We zaten in dezelfde ploeg. Henk heeft er langer dan mij gevaren, ik zat er van februari 1982 tot april 1983, dus iets langer dan een jaar. Daarna ben ik in de offshore terecht gekomen en de laatste 24 jaar heb ik bij havensleeprederij Kotug gevaren. Onderstaand twee foto’s met Henk (in het zwart) en mij op de Koningin Juliana.
Bijlagen
Koningin Juliana 1983 a.jpg
Koningin Juliana 1983 a.jpg (229.93 KiB) 7900 keer bekeken
Koningin Juliana 1983 b.jpg
Koningin Juliana 1983 b.jpg (246.74 KiB) 7900 keer bekeken

Paul Harmans

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Paul Harmans »

Op de onderstaande foto zie je (naast mij in het oranje) Ramon Hausani (met ontbloot bovenlijf) en Teun Muishout. (Ik hoop dat ik de namen correct heb.) Het was tijdens een dagje soppen op de Koningin Juliana in het najaar of vroeg in het voorjaar en niet echt warm. Ramon was altijd een leuke gast, vaak konden we bulderen van het lachen om zijn uitspraken of streken, hier trok hij zijn bovenkleding uit en liet zich voor de lol natspuiten. Dat het lachwekkend was toont de foto wel. Ramon woonde in Rijswijk en ik ben wel eens bij hem thuis op bezoek geweest. Hij voer later op een bulkcarrier, maar daarna ben ik hem uit het oog verloren.
Bijlagen
Koningin Juliana 1983 c.jpg
Koningin Juliana 1983 c.jpg (219.12 KiB) 7897 keer bekeken
Paul Harmans

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Paul Harmans »

Tijdens een terugreis met de Koningin Juliana in de zomer van 1982 van Harwich naar Hoek van Holland, kregen we een prachtig zeilschip in het vizier dat in brand stond. We hebben meteen een sloep te water gelaten en daarmee de Duitse schipper en zijn vrouw opgehaald die inmiddels in een klein sloepje van boord waren gegaan en in de buurt van hun jacht ronddobberden. De schipper waarschuwde ons dat er een aantal gasflessen aan boord was en daardoor konden we er met de Koningin Juliana niet te dichtbij komen om de zaak daadwerkelijk te blussen. We hadden een groot aantal passagiers aan boord die natuurlijk allemaal stonden toe te kijken, dus rondvliegende scherven van een gasfles waren niet echt wenselijk. Helaas brandde het zeilschip volledig uit en is uiteindelijk gezonken.
Koningin Juliana 1983 d.jpg
Koningin Juliana 1983 d.jpg (270.11 KiB) 7886 keer bekeken
Op bovenstaande foto van de terugkerende sloep zie je een aantal bemanningsleden, maar ik ken ze niet allemaal meer bij naam. De 2e van links is Teun Muishout, de 3e op de rug gezien is Gerrit ?, achter hem zie je Henk van Wassenaar, achter de geredde vrouw in oranje reddingsvest staat Willem de Regt en naast hem Joop ?.
Koningin Juliana 1983 e.jpg
Koningin Juliana 1983 e.jpg (282.54 KiB) 7886 keer bekeken
Op bovenstaande foto zie je links Gerrit ?, dan met pet op bootsman ? (ik vind het vervelend dat ik zijn naam ben vergeten, het was een bijzonder aardige vent en ervaren zeeman), dan 2e stuurman Luns (woonde onder mij in een flat aan de President Jan Lels straat in Hoek van Holland), Henk van Wassenaar en Joop ?. Misschien dat anderen de namen kunnen aanvullen of verbeteren.
Paul Harmans

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Paul Harmans »

Op de volgende foto, gemaakt tijdens onderhoud aan de Koningin Juliana in 1982 zie je als ik het goed heb Teun Muishout, Willem de Regt en op de stellingplank Ramon Hausani.
Bijlagen
Koningin Juliana 1982 a.jpg
Koningin Juliana 1982 a.jpg (148.08 KiB) 7884 keer bekeken
Jacobus
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:49

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Jacobus »

De bootsman met de pet is Henk Botsen verder zie ik Joop scholten achter Willem de Recht
Paul Harmans

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Paul Harmans »

Dank je Jacobus, inderdaad bootsman Botsen, hoe kon ik het vergeten, ik heb een dik jaar bij hem in de ploeg gezeten.
Jacobus
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:49

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Jacobus »

Hallo Paul,

De achternaam van Gerrit is in 't Hout. Ik heb 13 jaar bij de MSZ gevaren waarvan ongeveer 3 jaar bij Henk Botsen in de ploeg.
Mijn naam is Willem Jacobus Bel. Verder heb ik in de zelfde wacht gelopen met Teun Muishout en Henk van Wassenaar.

Groeten, Willem ( gebruikersnaam Jacobus).
Jacobus
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2016 14:49

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door Jacobus »

Hallo Jan,
Ik heb ook met Floor Bal gevaren bij de SMZ maar ook bij de Holland Amerika lijn. Wij zaten samen op de Diemerdijk, een reis op de westkust van Amerika dit waren reizen van 3 maanden.

Groetjes, Jacobus.
noralola
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2017 11:50

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door noralola »

Hallo ik ben Frans Koot. Ik ken alle genoemde personen. Ik heb het langst bij Piet Westdorp in de ploeg gezeten. Ik heb 20 jaar gevaren en nu al 20 jaar portier. Op de foto’s staan Nico Verhoeckx en Willem Fraza.
Bijlagen
BAAF73F7-350D-4FE3-B195-2A4138B42D74.jpeg
BAAF73F7-350D-4FE3-B195-2A4138B42D74.jpeg (423.18 KiB) 3467 keer bekeken
56F46078-F3FE-4823-BDD7-C2AA2406C518.jpeg
56F46078-F3FE-4823-BDD7-C2AA2406C518.jpeg (127.99 KiB) 3467 keer bekeken
noralola
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2017 11:50

Re: collega,s stoomvaart maatschapij zeeland

Bericht door noralola »

Nog een foto van de Juliana.
Bijlagen
CA322125-C26C-4104-8D5E-324D986B759D.jpeg
CA322125-C26C-4104-8D5E-324D986B759D.jpeg (198.12 KiB) 3463 keer bekeken


Plaats reactie