Kon Holl Lloyd.

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Bob Happe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 dec 2011 21:13

Kon Holl Lloyd.

Bericht door Bob Happe »

Ik ben Bob Happe .
En heb gevaren bij de KHL als kok ,in de jaren 61 en later oa op de Jacob Verolme ,Waterland ,Graveland,Gooiland,Eemland,Forest Lake
en nog andere.
Ben op zoek naar Ed van Dorp ,was 2 wtk,Ik had na de vaartijd nog regelmatig een zeer goed contact met hem ,ivb met zijn werk als inspecteur bouw toezicht in de Amsterdamse pijp.
Is nog bij mij op bezoek geweest in Brazilie ,toen ik op het eiland Itamaraca woonde, in de staat Pernambuco vlak bij Recife,alwaar ik nu woonachtig ben,in Recife.
Ook zou ik graag,in contact willen komen met ,oa Leo Elenbaas, Anne Bakker,Arie Blauw,en Gerard van Rossum van de bekende sleepboot ,met de Lloyd kleuren ,in de Amsterdamse Amstel ,en ook nog bij mij op het eiland Itamaraca is geweest ,met zijn huidige vrouw ,en natuurlijk ook contact ,met andere colega's uit die vaartijd.
Op dit ogenblik heb ik ook een goed contact met Gerard Nijmeier via een van zijn boeken gevonden,je weet nooit hoe het loopt in het leven ,hij was wtk tijdens de laatste reis en ondergang van de, Jacob Verolme,waar hij ook uitvoerig over geschreven heeft,en ik voer als kok op dit schip,zijn laatste trip van Victoria(Brasil) naar de hoogovens te ijmuiden ,maar nooit aldaar aan gekomen.
De groeten aan alle bekende ,en hoop op enige informatie van jullie kant.
Met groeten Bob Happe (Recife)

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Kon Holl Lloyd.

Bericht door jacko »

Hallo Bob

Kijk ook eens op dit topic Koninklijke Hollandse Lloyd
Daar staat veel

groeten
Hans (Jacko) voormalig matroos en daarna bootsman van de KHL
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Kon Holl Lloyd.

Bericht door gerardN »

Hallo Bop,
Leuk, dat je hier schrijft. Ik had het nog niet eerder gezien. Ben een beetje te druk tegenwoordig. Het werk bij de Zeekadetten in Rotterdam is wat naar de achtergrond geschoven. Een mens kan niet alles tegelijk. Zelfs niet als je als pensionado over veel vrije tijd beschikt. Deze week weer de oppas over een tweeling vanwege de schoolvakanties. Ze houden me lekker bezig en gisteren een interview met het AD, wat in de editie van donderdag a.s. komt met foto's. Er was tenminste een fotograaf meegekomen. Bop, succes met je speurtocht naar de collega's. Op kombuispraat kun je veel te weten komen. Tot mails,
groeten,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Kon Holl Lloyd.

Bericht door gerardN »

Hallo Bop,

Nog wel afgelopen jaren contact gehad met de elektricien Joop Baas van de Verolme. Joop woont in Zeeland. In welke plaats weet ik nu even niet meer. Zijn email adres is: baasroos@zeelandnet.nl. We zijn samen enkele jaren geleden nog op de TV geweest in Hilversum. Maar dat liep op een flop/kater uit. (naar mijn mening dan).
gr.
GerardN
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
k.h.kok

Re: Kon Holl Lloyd.

Bericht door k.h.kok »

Beste BOB HIER EVEN EEN BERICHTJE VAN MIJ ,MIJN NAAM IS KARL KOK.iK HEB ENIGE JAREN BIJ DE KHL ALS MATROOS GEVAREN,MAAR VRAAG ME NIET IN WELKE JAREN.iK WOON TEGENWOORDIG IN PORTUGAL REDONDO/ALDEIA DA SERRA.IN JULLIE GA IK WEER NAAR HOLLAND DAN HEB IK MIJN MONSTERBOEKJE BIJ DE HAND,EN KAN IK JE VERTELLEN VAN WELKE JAREN.IK HEB NAMELIJK OOK GEVAREN OP DE RIJNLAND/GRAVENLAND EEMLAND/GAASTERLAND/ EN DIV ANDERE.Het is leuk te horen dat je in Recive woont,ik heb er fijne herinneringen,met de zogenaamde postkantoor, en div,maar oke je moet even geduld hebben tot dat ik weer in holland ben geweest.Succes verder met je zoeken groetjes


Karl kok
k.h.kok

Re: Kon Holl Lloyd.

Bericht door k.h.kok »

Beste Bob ik vergat even bij mijn bericht te vertellen dat ik de persoon was op bijna alle schepen van de khl waar ik op gevaren heb een HOND aan boord had genaamd NIMROT,daar kwam toen de kabelgast mee aan althans met die naam.De hond ja daar ben ik toen aangekomen door een koksmaat die had het hondje uit een loods uit het nest gepikt,en wilde heb bij Santos over de muur gooien,ik was toevallig net op tijd ik zei toen GVD als je daar de moet voor heb sodemieter ik je er achteraan.Ik heb toen met toestemming van de ouwe de hond mogen behouden,mits ik voor internationale paspoort voor de hond zou zorgen,heb ik gedaan ,en toen kwam de kabel met de naam voor de hond.Misschien dat je dat han herinneren,of een ander
Alvast zoekze en de hartelijk groetjes
Karl
Portugal/Redondo.
Nicholas

Re: Kon Holl Lloyd.

Bericht door Nicholas »

Wie kan mij helpen aan informatie over het dienstverband bij de Koninklijke Hollandsche Lloyd van mijn vader, Lucas ten Kleij {1886-1966}? Ik weet dat hij in 1901 is gaan varen en dat gedaan heeft tot 1941/42 toen hij op zijn ogen afgekeurd werd. Afgezien van wat "losse stukjes" uit de schaarse verhalen die hij over zijn zeemanstijd vertelde weet ik eigenlijk niets. Overigens heb ik zelf ook voor de "Lloyd" gevaren, maar alleen in de schoolvakanties tijdens de zomer van 1959 en 1960. Eén maal Bremen-Hamburg met de Gooiland, één maal Bremen-Hamburg met de Eemland en één maal Monrovia met de Joseph Frering.
Ook eventuele suggesties waar ik verder zou kunnen zoeken zijn uiteraard erg welkom.
Bij voorbaat mijn dank voor eventuerle reacties,

Nicholas


Plaats reactie