gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
MrBim

Bericht door MrBim »

Hallo!

Bij Dockwise varen een aantal kapteins en wtk's die bij Van Ommeren vandaan komen (via Dock Express). De namen van Drecht-schepen klinken me bekend in de oren van alle verhalen.

Van Willem Roest weet ik zeker dat hij bij VO gevaren heeft. Verder volgens mij Arie Zeeuw, Jan Hars, Peter Koning.

arjen1

Bericht door arjen1 »

ja dat klopt met willem en jan heb ik op de dockexpress 20 gewerkt
grt arjen
Karel Janssen

collega's van Ommeren

Bericht door Karel Janssen »

Ik zal beginnen met voorstellen:
Mijn naam is Karel Janssen, Ik heb van 1969 tot 1972 gevaren bij van Ommeren.
Na opleidingschip de Nederlander als dekjongen gaan varen op de Sliedrecht, gevolgd door de Duivendrecht, daarna de Meerdrecht en als toetje matroos o/g op de Wieldrecht.
Namen die ik me nog herinner:
Sliedrecht: Koksmaat Jan de Ruyg,Kap. Sauer, 1e stuurman Witvliet?,bootsman Lago-Lago?
Op de Duivendrecht was ik ( volgens mij)de enige Nederlander benedendeks, rest was Spanjaard of Kaap Verdiaan.De chefkok was een Surinamer Verkerk?
Meerdrecht: Jan Sanders, Rob de Ruijgh,ene Albert uit Den Haag,Theo uit Amsterdam. Chef-kok Sintnicolaas, hofmeester Spijkers?
Wieldrecht: Bram Alblas, chefkok Paul Sprundel
Karel Janssen

gezocht oud collega's van Ommeren

Bericht door Karel Janssen »

Mijn naam is Karel Janssen
Ik ben op zoek naar Berry Terpstra.
We waren vrienden toen we nog in Heerlen woonden. Later zijn we naar "De Nederlander"gegaan. Beide hebben wij gevaren bij van Ommeren. Toen ik op de Wieldrecht voer, zat hij op de Ossendrecht.
Helaas heb ik hem uit het oog verloren. Wie kan mij meer en verder helpen bij mijn zoektocht naar Berry Terpstra?
Wim Eijsvoogel

oud collega's

Bericht door Wim Eijsvoogel »

Hallo, ik heb als ll strmn gevaren op de Thuredrecht 1972 en de Holendrecht 1973. Wie waren er destijds ook?? m vr groet:Wim
piet48
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2007 20:32
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door piet48 »

Mag ik mij even voorstellen,ben nl Piet Verschuren en ben begonnen als pantryboy op de Kieldrecht in 1966 en heb gevaren als handlanger op de Duivendrecht,Woensdrecht,Dordrecht en de Holendrecht de namen die ik zie op deze topic kan ik geen van alle, ik werk nu bij de ECT op een S.Carrier en nog meer functies.Voor de laatste 20 werkdagen die ik nog te gaan heb om van mijn pensioen te kunnen gaan genieten verdoe ik mijn vrije tijd op een pc of in mijn (onze)tuin in Baarle.Zelf wonen we in Hellevoetsluis, toen ik aanmonsterde woonde ik in Breda.Voor belangstellende de Hr P Verschoor werkt ook bij de ECT in een topfunctie
in Venlo was stuurman en er zijn er meer die bij VO gezeten hebben en zo ook bij andere maatschappijen zoals de R LLoyd de HAL en Smit,bij toeval kwam ik op deze topic,misschien dat er nog andere opvarenden die nog in leven zijn hier op reageren wacht wel af.
groetjes
piet48
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jul 2007 20:32
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer:

Bericht door piet48 »

Ik vergat nog een ding en dat is dat ik mij chef kok ik dacht dat zijn voornaam leen was en achter naam sintnicolaas wel ken is nl bij ons van bakker naar chef kok gepromoveerd nadat de chefkok ziek naar huis was gegaan.
Joost Matthee

van Ommeren 1969 tot 1981

Bericht door Joost Matthee »

Hallo alle oud opvarenden van de van ommeren vloot

Ik ben Joost matthee. Heb gevaren bij van ommeren van 1969 tot en met 1980
Heb er een mooie tijd gehad
Heb er gevaren in de rangen 4e stuurman - 1e stuurman
In 1965 begonnen als ketelbink bij de Oranje lijn en og bij Muller
Via van ommeren ook gevaren bij de VO2 bagger en bij Mij Zeeland
Heb na van Ommeren 7 maanden bij ECT gewerkt en ben in 1981 overgestapt naar de havenloodsdienst, om daar tot mijn pensioen als havenloods te varen
Al bij al een fijne loopbaan met veel variatie in de zeevaart
Woon nu in Thailand
Kom maar weinig namen tegen uit de VO tijd
Ik heb nog ergens oude wie is waar uit deze tijd
Zal ze eens opzoeken en op dit forum zetten

Groeten aan al mijn oude maten

Joost Matthee
bakabana
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 22:55

Re:

Bericht door bakabana »

piet48 schreef:Mag ik mij even voorstellen,ben nl Piet Verschuren en ben begonnen als pantryboy op de Kieldrecht in 1966 en heb gevaren als handlanger op de Duivendrecht,Woensdrecht,Dordrecht en de Holendrecht de namen die ik zie op deze topic kan ik geen van alle, ik werk nu bij de ECT op een S.Carrier en nog meer functies.Voor de laatste 20 werkdagen die ik nog te gaan heb om van mijn pensioen te kunnen gaan genieten verdoe ik mijn vrije tijd op een pc of in mijn (onze)tuin in Baarle.Zelf wonen we in Hellevoetsluis, toen ik aanmonsterde woonde ik in Breda.Voor belangstellende de Hr P Verschoor werkt ook bij de ECT in een topfunctie
in Venlo was stuurman en er zijn er meer die bij VO gezeten hebben en zo ook bij andere maatschappijen zoals de R LLoyd de HAL en Smit,bij toeval kwam ik op deze topic,misschien dat er nog andere opvarenden die nog in leven zijn hier op reageren wacht wel af.
groetjes
Hallo Hallo,

mijn naam is Fred Verveer en heb op de Kieldrecht gevaren van 1966 tot 1968 (?) heb nog een stel foto's van die tijd, maar je naam ken ik niet,
herinner me nog wel Henk Onverwacht, matroos Kosir een Hongaar, en Ramos de stoker en een manke chefkok, een kapitein die Poot heette en een stuurman die heette Ruig, een grote boze bootsman maar een goeie peer en Sjef de Lange van de Kaap (Katendrecht) ik heb de foto's weel eens naar Kombuispraat gestuurd maar weet niet waar ze staan, we voeren toen op de Perz Golf India Chittagong en Rangoon en wat kustreisjes in Europa en tijdens de oorlog in '67 van Pakistan via de Kaap naar PortSaïd, goeie tijd en veel meegemaakt,
tot hoors met groet,
Fred Verveer
jan de ruiter

Re:

Bericht door jan de ruiter »

Willem v/d Harst jr schreef:Hoi wijnie en Karel,

heb even in me geheugen gegraven, en met behulp van me monsterboekje weet ik dat ik in 2004 met wijnie op de Waardrecht gezeten heb, de eerste 6 maanden van dat jaar, ben toen in Vancouver aan boord gestapt, hebben toen een reis naar de oostkust gedaan, daarna zijn we naar het Verre Oosten gegaan en zijn toen om gedoopt in Willine Tokyo, ben toen in Singapore weer naar huis gegaan.

Met Karel heb ik een hele mooie reis gemaakt op de wieldrecht, opstappen in
Long Beach en daar er ook weer af, nu heb ik daar over ook in me geheugen zitten graven, maar je komt me niet bekend voor, weet wel dat we Toon Rozenburg als bootsman hadden, en van de gezellen ken in nog Arie de Ruiter, Ids v/d Werff en Stefan Gout herrineren, moet zeggen dat ik er wel van baal dat ik je niet meer ken.

Ik zelf heb tot 1993 bij van Ommeren gevaren, heb toen een jaartje aan de wal gezeten, en ben toen weer gaan varen als Scheepstechnicus bij Jo tankers, en daar zit ik nog steeds.

Groeten Willem

beste lezer ik ben de vader van arie de ruiter arie is helaas in nov 97 overleden sjaak mertens uit limburg is ook overleden met frank schnitker en patrick v/d stoel uit geertruidenberg gaat alles goedvan toon rozenburg weet ik niets meer ik hoor misschien nog van u


Plaats reactie