gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gast

gezocht oud colega's V. ommeren (willine tokyo)

Bericht door Gast »

hallo allemaal,eindelijk iets gevonden over de scheepvaart!
ik probeer in contact te komen met oud zeevarende van
van Ommeren,dammer's v.d heide,Maersk,wijne barends,pa van Es & co,
vanaf 1979 ben ik begonnen met varen tot 1990,mischien tref ik hier
oude bekende aan!ik hoor het wel
groet bert. 8)

bert smit

Bericht door bert smit »

Er ging iets fout maar bovenstaande oproep is van mij Bert Smit
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

oud collegae

Bericht door Rob van Leeuwen »

Zoals telkens wordt er maar weinig of soms in het geheel niet gereageerd op oproepen inzake van Ommerianen. Ligt de maatschappij niet goed? zijn alle opvarenden ge-emigreerd? willen ze niets meer met de oud maatschappij te maken hebben. Ik heb er fijne jaren '70 beleefd zoals met de Katendrecht, Avedrecht, Pooldrecht. Woensdrecht, Waardrecht en Meerdrecht alsmede de bezoeken aan de Pendrecht, Barendrecht en papendrecht.
Rob.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Er is en wordt volgens mij wel gereageerd op "Van Ommeren vraagstukken". Ze zitten alleen een beetje verdeeld over verschillende topic's.
Dat ex Hollandse zeevarenden vaak naar het buitenland geemigreerd zijn, staat ook als een paal boven water. Maar dat hoeft middels internet geen probleem te zijn.
Is al het geschevene op dit forum dan niet te bundelen onder V.O. ?.
Ik ben beslist geen computerfreak, ( heb ook de intentie niet om het te worden ), maar er zijn m.i.z. vast wel mensen die dit als hobby hebben.
Als er interesse voor is wel ik wel mee helpen speuren naar items betreffende V.O. die hier de reveu gepasseerd zijn.

Met een duidelijke V.O. schoorsteen en evt. vlag als avatar met dit toch de aandacht trekken ?.

Gaarne uw commentaar.

m.v.g. Roy
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

Bericht door Rob van Leeuwen »

Mijn avater is de VO schoorsteen, ook op de site van nautiek is het resultaat matig.
Rob.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Rob,

Dat is misschien wel zo, maar ook op andere maritieme sites komt men niet verder dan V.O. als Rijnvaart rederij te etaleren.
Toch denk ik dat de aanhouder wint. Misschien heb je zelf nog verhalen uit je V.O. tijd, dat animeerd anderen dan misschien weer.
Ik heb in m'n gevarieerde varensloopbaan eigenlijk nooit echt negatieve verhalen over V.O. gehoord. M.u.v. het gebruikelijke gekanker natuurlijk.

Ik zou zo zeggen, leef je uit !.

m.v.g. Roy
Joop Kieviet (RIP)

gezocht oud collega's V.ommeren (willine tokyo)

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Rob, volgens mij zijn velen oud collega's die niet zijn geinteresseerd in
het nieuwe e-mail tijdmerk en de latere collega's die waaierde al vroeg na een paar jaar uit ergens anders naar toe en hebben totaal geen binding met een Mij. Ik heb nog een kapt. meegemaakt die in de begin periode van de automatisering opmerkte waarom moet dat nou met twee man in de MK gaat het toch veel beter.Dus ik denk dat deze oud collega's hierin niet zo belangstellend zijn, ondanks dat ze uit die oude tijd een hoop zouden kunnen vertellen.
Gr.Joop
hansvers

Bericht door hansvers »

Hoi allen,

site vandaag gevonden.

Heb zelf in '81 en '82 op de ms Meerdrecht gevaren ook met als Meester dhr a Verheijden die ook op deze site post.
Gebruikersavatar
Elstoplo
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 mar 2005 20:22
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Elstoplo »

Afbeelding


Wellicht draagt deze prent van de Katendrecht de oud collega's meer bij elkaar te brengen. Ik ben een oud VO binnenvaarder maar lees dit ook graag.

Elstoplo.
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Als oud VO kijk ook ik terug op een over het algemeen prachtige tijd op Meerdrecht, Moordrecht, Deltradrecht, Duivendrecht, Ossendrecht, Thuredrecht, Sliedrecht.
Volgens mij waren ze dit en enkele een paar keer.
Zie ook mijn avatar.

Groeten,
Harry


Plaats reactie