Rijk van der Nol, wie weet waar en wanneer??

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 802
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Rijk van der Nol, wie weet waar en wanneer??

Bericht door kokkemaat »

Beste kombuizers, een aantal maanden is Rijk van der Nol overleden, een oude jeugd kennis van mij...
op de rouwkaart stat hij in een officiersuniform, met 4 strepen op de mouw...
wie kan mij vertellen, waar Rijk heeft gevaren, en zo..
Hij is overleden in Opijnen, Gelderland en volgens mensen daar stond hij dagelijks in zijn auto naar de Waal te kijken... heimwee naar het kustdorp Ter Heide aan zee, waar hij opgroeide..???
Jullie zouden me almachtig helpen met enige info
kokkemaat
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.

Smy

Re: Rijk van der Nol, wie weet waar en wanneer??

Bericht door Smy »

Beste,

Ik ben de dochter van Rijk van der Nol. Mijn vader heeft jaren gevaren voor het KOF op de Prinses Margriet, passagiersschip. De laatste jaren dat de Prinses Margriet voer voor het KOF was hij daar kapitein. Net voor zijn 50e is het schip door de overheid verkocht en heeft mijn vader voor zijn 55e lesgegeven op de zeevaartschool. Of hij heimwee had naar Ter Heijde weet ik niet. Wel weet ik dat hij graag naar alle beroepsvaart keek op de Waal samen met de hond.

Als mijn vader naar het Westen van het land ging, ging hij meestal ook langs Scheveningen om "echte" vis te halen.

Ik hoop dat u hiermee iets meer weet.
Mariner (R.I.P.)

Re: Rijk van der Nol, wie weet waar en wanneer??

Bericht door Mariner (R.I.P.) »

Beste Smy,

Oprecht gecondoleerd met het overlijden van je vader, en heel erg veel sterkte gewenst met het verwerken van dit buitengewoon grote verlies.

Als student op de HZVS Rotterdam, (BS opleiding), heb ik drie reisjes met je vader op de "Margriet" gemaakt en wel in 1975, 1976 en 1977 naar respectievelijk Falmouth, Dublin en Pasajes. Je vader was toen tweede stuurman op de "PM", samen met de andere tweede stuurlui Van der Kop en Andrea. De kapiteins waren toen respectievelijk Besancon en Stapelveld. Ik herinner me hem als een uiterst kundige zeeman, een heel goede docent en bovenal een heel erg sympathiek, eerlijk en een buitengewoon prettig mens in de gewone dagelijkse omgang, waar ik heel veel van geleerd heb.

Een goed mens en uitstekend zeeman is definitief aangemonsterd op de "Eeuwigheid" en zijn allerlaatste 'Grote Reis' op gegaan. May he forever Rest in Peace!

Een droevige groet van,

Mariner
Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 802
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Re: Rijk van der Nol, wie weet waar en wanneer??

Bericht door kokkemaat »

een beetje laat, maar kon door omstandigheden niet eerder reageren.
wel heel leuk om te lezen, weet dus een beetje meer.
Laatst nog met zijn zus gesproken, die woont in Poeldijk?monster, Jannie.
Trouwens, Rijk werd geroemd om zijn voetballend kwaliteiten, die verloren gingen met zijn zeegang.
vr gr
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.


Plaats reactie