AOW en de bureaucratie

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Cor Leliard »

Mart,
Je moet maar denken ik heb ook veel voordeel gehad , dat ik in Brazilie woon,
Geen WOZ belasting, geen honden belasting, geen waterschap belasting, etc etc.
gr Cor
Il parle Il a parle

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Klopt Cor ,ook geen premie ZORG maar een gratis SUS (systema unico saude) waar iedereen geholpen word , gratis stadsbus voor 60 plussers en een begrafenisfonds van 10 eurootjes/mnd '' u belt en wij halen u op'' kistje inclusief :) Drinkwater korting 5o% voor pensionados,en nog vele andere zaken.
Wèl lange wachttijden voor examens en laboratorium uitslagen , maar het werkt :| Wèl zeer hoge btw want daar word bovengenoemde SUS van betaald,maar nog steeds het meeste dik onder de europeese prijzen...behalve bier nu is veel duurder dan bij jullie,maar daar valt mee te leven...gewoon een doosje minder in de koeler en niet meer op terrasjes hangen :roll: Ik heb nog nooit inkomsten en andere belastingen hoeven betalen behalve grond en vuilophaal dienst dan iedere mnd wat(mag ook in eens dan krijg je korting)In mijn vaartijd wilde ik belasting betalen, maar de inspecteur toen zei. dat hoef je niet ,je brengt toch dollars binnen,want alle buitenlaandse munt/money orders worden door de centrale bank opgevangen en de waarde in reais krijg je dan op je gekozen bankrekening.En mijn gezamelijke pensioentjes blijven netjes onder de limiet...en die pin ik tegenwoordig...niks bankneuzen die een 40 euro administratie geld rekenen :roll: aldoende leert meestertje, maar heeft lang geduurd :cry:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Jos Komen (R.I.P)

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja Mart, ergens is er wel iets voor te zeggen dat een alleenstaande een paar eurootjes meer krijgt. :wink:
Hij moet zelf de hele huishouding doen en ook nog eens zijn pendekken wassen.
En wat er allemaal meer bij komt kijken; een getrouwde pensionado ligt ook iedere nacht achter Kaap Kont en kan af en toe nog eens van bil gaan zolang dit nog lukt. :)
Maar de alleenstaande neemt vaak een werkster in de armen, want anders wordt het een zootje in huis.
We mogen nog blij zijn dat er geen belasting geheven wordt over "loon in natura" voor de getrouwde pensionado's, want tegenwoordig hoef je nergens meer vreemd van op te kijken. :roll:
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Compass »

Maar de alleenstaande neemt vaak een werkster in de armen
Oei; heb ik ook eens geprobeerd. Met mijn rechteroog zie ik al weer een klein beetje.... :cry:

grt,
Bert de Boer
Ruud (R.I.P.)

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Mart Hoogedoorn schreef:Tja dan zal die snodaard in de kamer het mischien ook niet begrijpen,maar noem eens een naam...maar je brengt me op een idee :idea:
Ahoy Mart,
Misschien hier eens proberen,da's een partij voor oudjes zoals wij,en doen het goed in de peilingen[van 2 naar 8 zetels],en komen vooral op voor de gepensioneerden. :wink: :
Succes :!:
http://www.50pluspartij.nl/50plus/index.php/contact
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ruud bedankt voor de tip .Ziet er goed uit die site.
En Jos een werkster is vèèl goedkoper dan welk vrouwtje ook :oops:
En wat de pendekken betreft die was ik zelf ff als ik onder de douch staat,niet zo fris om dat je vrouw te laten doen....vooral niet met eventuele remsporen :cry: :wink:
Ook al zet je die een week in de biotex....gaat ook stinken trouwens is mijn boord ervaring :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
CeesH

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door CeesH »

Mart ik begrijp precies waar jij het over hebt, over 2 jaar ben ik aan de beurt en geloof dat ik nog verder wordt gekort omdat Brazilië geen verdragsland is.

Wat ik ervan begrijp krijg ik maximaal een kwart van het wettelijke minimumloon en dan nog eens 8 jaar buiten Nederland a -2% per jaar.

Succes.
CeesH - São Luis, Maranhão
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

fotos_diversas_130-1.jpg
fotos_diversas_130-1.jpg (132.78 KiB) 2392 keer bekeken
Hallo Cees....ja maak je borst alvast maar nat.Ik denk dat brasil wèl een verdragsland is, tenminste zo heb ik dit begrepen.Ook komen de snodaards deze kant op om ons te betrappen...je zou wel eens wat bij kunnen verdienen :roll:
Tenminste van een kennis die in Holambra woonde gehoord dat de inspecteurs daar rond snuffelden,ik had graag gewild dat ze bij mij waren gekomen.Holambra is een kleine stad gesticht door limburgse emigranten in de jaren 50, en ze doen het daar zeer goed met bloemen en citrusvruchten exporteren, hierbij het molentje bij de ingang van het stadje
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
CeesH

Re: AOW en de bureaucratie

Bericht door CeesH »

Hi Mart, Dat is ook toevallig. Zondag hebben wij Lof met Ham en Kaas gegeten. De Lof kwam van de firma De Wit International uit Holambra.

De Wit International

Groetjes, CeesH


Plaats reactie