Informatie over Johan Muller gevraagd (Willem Barendsz)

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Muller

Informatie over Johan Muller gevraagd (Willem Barendsz)

Bericht door Muller »

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar oud-collega's of nabestaanden van hen, informatie en foto's van mijn opa Johan Antony Muller, geb. 13-06-1914 te Amsterdam. Hij heeft de seizoenen 47/48, 48/49, 49/50, 50/51 en 51/52 gevaren op de Willem Barendsz als salonbediende. In 48/49 was hij assistent hofmeester. Zijn naaste collega moet de heer Johannes Evers zijn geweest. Hij was tevens salonbediende en deelde meerdere reizen de hut met mijn grootvader. Zo ook de provisie knecht, de heer J.P. Gerritsen. Tijdens de reis van 48/49 deelde hij zijn hut met de bakker, de heer C. Oversloot.

Deze info. heb ik achterhaald bij het Scheepvaartmuseum te Amsterdam. Misschien een tip voor mensen die ook op zoek zijn naar dierbaren of collega's. Er zijn in het museum crewlijsten in te zien. Dit heb ik vorige week gedaan.

Ik weet bijna niets van mijn grootvader (alleen wat ik zelf heb achterhaald), ik heb zelfs geen foto van hem, en probeer via deze site in contact te komen met mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen en misschien een foto willen opduiken uit hun 'archief'. Mijn vader weet ook vrijwel niets van zijn vader, omdat zijn ouders gescheiden zijn en hij zijn vader niet meer mocht zien.

Ik ben mij ervan bewust dat het lang geleden is dat de Willem Barendsz uitvoer, maar wie weet kijkt er net een nazaat van een oud-collega en kan mij heel blij maken.

Mvg.

Maureen Muller



Plaats reactie