Bemanning machinekamer Tiba en Towa 1953 - 1960

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Willem29

Bemanning machinekamer Tiba en Towa 1953 - 1960

Bericht door Willem29 »

Wie kent er nog mensen die met mijn vader Willem Goldman hebben gevaren bij Maatschappij Vrachtvaart op de Tiba (1953-1957) en de Towa (1957-1960). Willem Goldman was WTK. Hij herinnert zich nog Jan de Jong. Kent iemand hem misschien?
Ik ben op zoek naar oud collega's namens mijn vader.
Als je iemand weet of me verder op weg kan helpen hoor ik het graag!
Peter

Jospar

Re: Bemanning machinekamer Tiba en Towa 1953 - 1960

Bericht door Jospar »

Mijn vader was machinist op de Tiba in de jaren 50. Hij kwam aan wal in 1958 toen mijn zuster Trudy geboren werd. Ik herinner mij altijd het verhaal dat hij behalve machinist ook als boord kapper was. Ik geloof zelfs dat er nog foto 's van zijn. Verder zijn de reizen naar Zuid-Amerika bekend waarop hij op een van zijn reizen in zijn rug werd gestoken door een dronken bemanningslid. Recentelijk heb ik deze site ontdekt om meer te weten te komen van de verhalen en belevenissen van hem en collega's. Mede ook door deontmoeting met een oud zeeman waar we herinneringen hebben opgehaald. Met name deze meneer. Ik hoop dat er nog wat los komt. Gr.Joris Sparreboom.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Bemanning machinekamer Tiba en Towa 1953 - 1960

Bericht door Cor Leliard »

heb van 62 t/m 1964 bij maatschappij Vrachtvaart ook wel van Beuningen gevaren, op de Tamo en Tero.
Als matroos en lampenist.
Zijn er nog mannen op die forum, die toen ook bop de Tamo of Tero hebben gevaren ??????
gr Cor Leliard
Breda
Il parle Il a parle


Plaats reactie