vraag van journalist van Eenvandaag

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
channah

vraag van journalist van Eenvandaag

Bericht door channah »

Ik ben redacteur/trice bij het programma Eenvandaag en ben op zoek naar oud bemanningsleden van het schip Makiri Smits (vanaf 1978 tot 1982) en van het Engelse schip de NV Topaz (jaren 60 en begin jaren 70). Reden: wij maken een reportage over dumpingen van licht nucleair afval vanaf die schepen destijds. Vaak rond IJmuiden. Dit gebeurde volstrekt legaal vanaf begin jaren 60. In Amerika en Rusland ging het om zwaarder materiaal. In Nederland ging het om licht radioactief afval. Graag kom ik in contact met mensen die destijds dat zware werk deden. Wat waren hun ervaringen? Wat werd er gedaan aan veiligheid en wat werd hen verteld? Absoluut niet bedoelt om iemand aan de tand te voelen, maar interesse voor hoe dit destijds in zijn werk ging op die schepen? Met wie kan ik eens vrijblijvend bellen, mailen? Ik zit op channah.durlacher@eenvandaag.nl. Dank alvast en vriendelijke groeten, Channah

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: vraag van journalist van Eenvandaag

Bericht door Allen »

Ik ben daar niet werkzaam geweest, dus kan ik er niets over mededelen.
NV dient dit geen MV te zijn.

MAKIRI SMITS
MS002.jpg
MS002.jpg (89.64 KiB) 1407 keer bekeken
MS001.jpg
MS001.jpg (231.97 KiB) 1407 keer bekeken
MS003.jpg
MS003.jpg (121.82 KiB) 1407 keer bekeken
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: vraag van journalist van Eenvandaag

Bericht door K.Brouwer »

Staat mij bij dat Wagenborg hier ook aan meegedaan heeft, die dumpte het in de Golf van Biscaye op 4 km diepte. Herinner mij daar nog vaag van dat daar opnamen van gemaakt zijn( Greenpeace??).

Groeten,K.Brouwer


Plaats reactie