Stoom

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stoom

Bericht door jdbvos »

Landketels, met name E-centraleketels, zijn GROOT , Piet.....
Op de Eemscentrale zo'n 40m hoog.
Zulke ketels staan niet: die hangen.
Vanwege de uitzetting..... Bij de koude drukloze ketel liep ik over de begane grond rechtop onder de voedingwaterheader door; bij onder volle druk (bijna 200bar) en temperatuur stootte ik m'n neus tegen diezelfde header.
Gezien dat jij ze getekend hebt, staande op de grond, betekent dus haast voor 100% dat het idd om sloopketels gaat.
Maar waarom die sloop niet "in situ" is gebeurd, ontgaat me.... Hoe vervoer je in vredesnaam zo'n ding ??? En Waarom ???
Turbines worden nog wel eens verkocht; die dingen hebben niet zo te lijden door de tand-des-tijds....
Ketels, voorwarmers, en condensors desintegreren zowat na een 30-jarig gebruik....

Toen ik begon bij de Nedlloyd stond er in het vakbondsblad op de achterste pagina altijd een advertentie waarin wtk's werden gevraagd voor de nieuwe centrale in Geertuidenberg... Da's inmiddels meer dan 40 jaar geleden, dus ik neem aan dat je je schets maakte in die contreien ?? Als 'k goed herinner stonden er 7 eenheden ???
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Piet Bruijns
Berichten: 472
Lid geworden op: 14 apr 2013 23:48
Locatie: Oudenbosch

Re: Stoom

Bericht door Piet Bruijns »

Inderdaad, groot was hij zeker.
Ik heb intussen naarstig gezocht naar het schetsje dat ik daar ter plaatse maakte; ik wist dat er wat gegevens bij stonden.
Strahlungskessel Lentjens. Düsseldorf.
Zal hoogstwaarschijnlijk wel uit een centrale komen denk ik.
Ik mocht hem van de eigenaar GRATIS mee naar huis nemen om hem na te tekenen.
Het ding was hem al jaren een blok aan het been, vanwege de hoeveelheid asbest.
groet
Piet
Bijlagen
strahlungskessel.jpg
strahlungskessel.jpg (402.63 KiB) 2967 keer bekeken
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX


Plaats reactie