Evert ....? Louise Joan 1978

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Theo Horsten (R.I.P.)

Evert ....? Louise Joan 1978

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

---------------------------------Afbeelding

In 1978 brachten wij de LOUISE, ex-Gouweborg als Louise Joan van Delzijl via Hamburg - Zeebrugge - Setubal - Las Palmas - Barbados - Santa Marta, Colombia - Puerto Cabello, Venezuela en Willemstad, Curaçao naar Palm Beach, Florida, USA. Het hele verhaal van die gedenkwaardige reis is desgewenst HIER nog eens terug te lezen. Vandaag stuitte ik bij het opruimen weer op wat foto's van die reis en toen vroeg ik me voor de zoveelste keer af wat er toch wel van deze man geworden is ...

------Afbeelding-----Afbeelding

Dat was Evert. Hij woonde in die tijd ergens op de Veluwe, maar zat toen in Delfzijl op school voor zijn 3de rang. Ik ontmoette en ronselde hem voor de reis aan de ronde tafel van het Zeemanshuis in Delfzijl. Evert was een bijzonder fijn mens, een heel pientere vent, een filosoof, maar ook iemand die toen al een leven achter zich had. Daar praatte hij niet over, althans niet tegen mij. Hij is vanuit Palm Beach naar Holland teruggevlogen en daarna heb hem nooit meer teruggezien. Ik ben zelfs zijn achternaam vergeten en dom genoeg heb ik van die reis geen aantekeningen bijgehouden. Dat vind ik jammer; ik had graag geweten hoe het leven hem verder heeft behandeld.
Vandaar deze vraag om opsporing. Herkent een van onze geachte (nieuwe) leden of toevallige passanten hem soms? Je weet maar nooit en niet geschoten is altijd mis, dus zodoende.



Plaats reactie