Wie kent mijn vader J.F.M.Mali?

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
hdmali

Wie kent mijn vader J.F.M.Mali?

Bericht door hdmali »

Ik ben op zoek naar gegevens of verhalen over mijn vader, "Jan Mali". Hij was gezagvoerder in de jaren 50 op diverse tankers van Caltex later Chevron. Mijn vader is in 1994 overleden. Ik ben geboren in 1955 en weet eigenlijk weinig tot niets over die periode. Mijn moeder heeft wel wat verteld over die jaren maar dat was zeer summier. Mijn zoon die nu 29 jaar is wil meer weten over zijn opa. Helaas kan ik hem daar bitter weinig over vertellen. De mensen die met hem gevaren hebben zullen nu wel ca 70 jaar of ouder zijn. Maar ja, misschien via hun kinderen: zo van, hé pa, heb jij niet met die man gevaren? Ik ben benieuwd.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie kent mijn vader J.F.M.Mali?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik heb in 1960-1961 als leerling stuurman op Caltex tankers gevaren en de naam van kapitein Mali werd toen regelmatig genoemd.
Helaas kan ik me niet precies meer herinneren waarom kapitein Mali zo legendarisch was.
Ik denk dat het in positieve zin was. :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wie kent mijn vader J.F.M.Mali?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER de bijnamen van de officieren destijds.
Kapitein Mali wordt niet vermeld.
Zelf heb ik o.a. met deze kapiteins gevaren. :)
Paddeltje
Broeder Blankenheim
Toon stinkvinger

En op de Caltex Rotterdam met deze kapitein en eerste stuurman. :)

Stuurman Blok
Waarom moet MIJ dat nou overkomen...
op mijn wacht (Schenkenberg) aan dek tijdens lossen:
"Nou Schenk, je weet het allemaal wel he. Ik ga even een dutje doen. Als er iemand voor me komt dan moet je maar zeggen dat ik plotseling overleden ben

Kaptein Bos
gevraagd naar zijn plannen na pensionering:
"Dan neem ik een riem uit de sloep. Ik loop dan met die riem over m'n schouder het land in. Ik loop net zo ver door tot iemand aan me vraagt: wat is dat voor ding? En daar ga ik dan wonen!


Plaats reactie