Op zoek naar zeemanswerkverleden van L.J. (Leo) van Rosmalen

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Roosje73

Op zoek naar zeemanswerkverleden van L.J. (Leo) van Rosmalen

Bericht door Roosje73 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus weet nog niet hoe alles werkt.
De reden dat ik op dit forum zit (toevallig tegen aan gelopen) is omdat ik graag meer wil weten over mijn vaders zeemans(werk)verleden. Hij werkte bij o.a. koopvaardijschepen. Hij is overleden op jonge leeftijd (35) toen ik 10 jaar was. Des te ouder ik word des te meer ik nieuwsgieriger ben naar zijn zeemanstijd en avonturen. Ik hoor weleens verhalen van mijn moeder, maar dat is een klein gedeelte ervan dat zij weet.
Mijn vader is L.J. van Rosmalen (roepnaam Leo), geboren op 20-2-1948 en overleden op 4-5-1983. Hij heeft voor o.a. Shell / Nedlloyd gewerkt. Bij desbetreffende bedrijven heb ik ook gegevens opgevraagd en wacht nog op antwoord. Hij was scheepsvakman II, volgens mij was hij daarna een stap hoger opgeklommen maar dat weet ik niet zeker. Zijn monsterboekje hebben wij helaas niet meer. Ik zeer benieuwd op welke schepen hij heeft gewerkt en/of er nog iemand is die hem van vroeger (oud-collega's) kent en meer kan vertellen over zijn avonturen als zeeman en hoe hij was als collega ect. Ik weet wel dat hij over de hele wereld heeft gevaren. Op 1 van zijn reizen heeft hij mijn moeder leren kennen (Zuid-Amerika). Als gezin (ik was toen nog heel klein) mochten wij weleens meereizen met mijn vader. Mijn zus was altijd te vinden bij de kok in kombuis. ;-) Wie kent mijn vader of zou mij op weg kunnen helpen om meer te weten te komen over zijn zeemanswerkervaringen en oud-collega's?

Alvast bedankt voor jullie advies/hulp! Groeten, Rosita



Plaats reactie