Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
nkj.bolt

Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door nkj.bolt »

Zijn hier mensen aanwezig die zelf (over ouders van..) hebben gevaren op deze schepen in de jaren 60/70. Mijn vader (KJ.Bolt) heeft hier enkele jaren gevaren, heb nog een aardige hoeveelheid foto's uit deze periode. Ben benieuwd of er mensen zijn die hier interesse in hebben.

N.Bolt

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door jdbvos »

Hallo, zeg....dit is een Scheepvaartforum... :-D
Natuurlijk is iedereen hier geïnteresseerd in (scheeps)foto's ! Hopelijk zijn er ook nog verhalen, of monsterrollen......
Alles over scheepvaart wordt hier "gevroten", meneer Bolt !
U bent dus van harte welkom !
Oost, west...ook best
zeevader
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:44

Re: Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door zeevader »

Ik wil best reageren ook al is het jaren na dato.
ik was 4e machinist op ss schelpwijk en 3e machinist op Katwijk .2 prachtige schepen .
Heb bij E&D gevaren van 1974 tot mrt 1976
ghoonakker1939
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2023 14:43

Re: Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door ghoonakker1939 »

Hoi collega van de Schelpwijk,
Ik ben al jaren op zoek naar foto's van de Schelpwijk.
Heb rond '59 -'63 gewerkt op de Schelpwijk, onder meester van Steenbergen en meester de Looze.
Zou graag horen wie u bent.
MVG Gerard hOONAKKER.
g.hoonakker1@kpnplanet.nl
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door jdbvos »

Nou...om te beginnen...
Bijlagen
Schelpwijk (Wijklijn-Erhard en Dekkers) 1.jpg
Schelpwijk (Wijklijn-Erhard en Dekkers) 1.jpg (217.96 KiB) 792 keer bekeken
Schelpwijk (Wijklijn-Erhard en Dekkers) 2.jpg
Schelpwijk (Wijklijn-Erhard en Dekkers) 2.jpg (101.97 KiB) 792 keer bekeken
Schelpwijk E&D 010-e1445431087510.jpg
Schelpwijk E&D 010-e1445431087510.jpg (139.03 KiB) 792 keer bekeken
Schelpwijk E&D 012-e1445425800386.jpg
Schelpwijk E&D 012-e1445425800386.jpg (115.92 KiB) 792 keer bekeken
Schelpwijk E&D 236-e1445425858961.jpg
Schelpwijk E&D 236-e1445425858961.jpg (111.4 KiB) 792 keer bekeken
Schelpwijk E&D op de boeien 013-e1445425828222.jpg
Schelpwijk E&D op de boeien 013-e1445425828222.jpg (120.13 KiB) 792 keer bekeken
schelpwijk%20(Kopie).JPG
schelpwijk%20(Kopie).JPG (147.71 KiB) 792 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door Drentenier »

Groet,
Hans
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wijklijn. Schelpwijk & Katwijk

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heb bij E&D gevaren van 1974 tot mrt 1976
Erhard & Dekkers....'kweet er absoluut niks fan....maaar dus WEL vroegaah met een Sparks gevaarn die -tijdens zijn drukke bezigheden om mijn jeneverfles te lenzen :lol:- de meest facinerende verhalen ophing over E & D; en passant zijn toehoorders mede delende DAT hij in feite NIET van Jenever hield ...maaar dat had "leren drinken" via hulpmiddelen als sinaasappel en/of citroenschillen in de kruik :lol: bij voornoemde E & D omdat je daar- volgens hem- een fles jenever in de week kado kreeg! :lol: :roll:
Mede door zijn verhalen ben ik hem nooit vergeten alsmede het feit dattik dan vaak dacht:

"TOCH maar link uitkijken met niet TEveel zuipen Lange, want je bent verslaafd & aan de drank voor je het weet"...mede daardoor ben ik hem EN erkentelijk EN nooit vergeten :lol:

Nou weten we allemaal dat : "Van horen zeggen, liegt men het meest"....aaaaahwel.
Eeeen van zijn verhalen was over een E & D scheepie die met een gebroken krukas een mooi pikheetje errugguns op de Aleoeten op een sleepbootje lag te wachten, 'kheb het juiste er fan nooit van weten te achterhalen! :roll:
Hij had ook de buitengewone flamboyante stijl om mijn hut binnen "te zwaaien" vanachter het gordijn en met een even vloeiende als flitsende beweging de groene kruik Hooghout van het plankie boven het buro te ratsen en "terwijl hij op de bank neeerzeeg" EN een borrel inschenkende in een van mijn borrel glaassies anex miniatuur bloemenvaassies kelkjes ( zo'n gezeur met die kleine borrelglaassies Meester!) op een zeer bevestigende en vooral "beleefdheidshalve te vragen":
" Geen bezwaar ak un borrel van je neem Meester" onderwijl de helft van dat vaassie reeds weg "kauwende" :lol:
Met verlof "was ook maar niks" want die kroegbaas "op ut darp" moest tie steeds maar weer aanmanen om nog eens in te schenken.....die gozer kon toch zien dattie nog steeds geld naast zijn glaassie had liggen :mrgreen:
Vonkentrekkers zoals ZE ze jaaa nait meer maaak'n!! :lol: :roll:
Schiet me NU te binnen dat --laater--mijn vrouw meevoer die me op een gegeven moment even rap naar de brug haalde WANT er was een Vonkentrekker op een ander schip op de VHF aan de praat mijn onze Sparks en of " Die Lange hh daar toevallig nog a/b zat".....Jaaa DAT zattie:
"Brult die Sparks door de ether OF ik nog verkering had met die Japanse SAAR" :lol: ...NEEE Sparks, maar mijn vrouw staat hier NU naast me!!! :roll: :mrgreen:
Humor Meneer Sonneberg, humor!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie