Wie kende mijn vader Henk J Born marconist Radio Holland

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Wie kende mijn vader Henk J Born marconist Radio Holland

Bericht door Henk van der Moolen »

Hallo Rob,

Als A.H.C.J. Born je vader is dan staat hij op de bemanningslijst van de Ommenkerk vertrek 06-04-1961 naar Oost-Afrika.

vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.

ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Wie kende mijn vader Henk J Born marconist Radio Holland

Bericht door ferryvaneeuwen »

Interessant, ik wist wel dat ze er ooit waren maar ik had niet gedacht dat de personeelskaarten nog aanwezig waren. Weer wat geleerd! Waar heb je die vandaan gehaald?

Reisjes van een paar dagen hebben we allemaal wel eens gemaakt. Dat waren zogenaamde kustreizen. Een schip kwam bijvoorbeeld van de lange reis aan in Rotterdam. Om de bemanning wat verlof te gunnen kwamen er aflossers aan boord. Het schip ging dan daarmee de kustreis op naar bijvoorbeeld Bremen, Hamburg en soms via Antwerpen weer terug naar Rotterdam. Hier kwam dan weer de oude bemanning aan boord voor weer de lange reis.

Wij werden inderdaad verhuurd samen met de apparatuur aan de rederijen. RH was het eerste uitzendbureau van Nederland. Volgend bestaan ze 100 jaar. In totaal 54 reders waren toen de oprichters en tevens aandeelhouders van RH. Ze wilden af van de zorg over de radiodienst want daar hadden ze de ballen verstand van. Het voordeel was dat je kris kras over de vloot verdeeld werd, maar je kon ook wel een voorkeur opgeven en daar werd zover mogelijk wel rekening mee gehouden.

Reizen van drie weken, uit en thuis, zijn moeilijker te verklaren, daar kom je niet zo erg ver mee op deze aardkloot. Zeer waarschijnlijk waren dat reizen naar het Middellandse zeegebied, qua reislengte past dat wel. Heb je trouwens nog het monsterboekje van je vader? Een vrij klein groen boekje moet het zijn.

Werkloos ben ik in de negen jaar dat ik gevaren heb nog geen dag geweest. Meestal hadden we nog zoveel verlofdagen over dat hiermee eventuele werkloze dagen mee konden worden opgevangen.
R Born
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2015 11:26
Locatie: Westmaas

Re: Wie kende mijn vader Henk J Born marconist Radio Holland

Bericht door R Born »

Hallo Ferry,

De personeels kaart heb ik van Henk Middelkoop gehad via www.PDRH.nl secretaris
STG Historiche materiaal Radio-Holland.
Een soort CV eerste baan radiomonteur bij Radio Peeters te Amsterdam van 1945 tm 1946

Met vriendelijke groet,

Rob Born
KJHvanBeek
Berichten: 606
Lid geworden op: 19 aug 2009 10:14
Locatie: Naaldwijk

Re: Wie kende mijn vader Henk J Born marconist Radio Holland

Bericht door KJHvanBeek »

Hallo Rob,

Ik heb jouw vader heel goed gekend, hij was mijn chef bij de RH Inspectie Rotterdam.
Ik heb met hem gewerkt van 1969 t/m begin 1973.

Groeten

Karel van Beek
R Born
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 okt 2015 11:26
Locatie: Westmaas

Re: Wie kende mijn vader Henk J Born marconist Radio Holland

Bericht door R Born »

Hallo Karel van Beek,

Wat leuk om nog een reactie te krijgen van mensen die mijn vader gekent hebben .
Door een verhuizing zijn al zijn foto's , monster boekjes verloren gegaan .
Ik heb gelukkig nog door de RH club nog wat foto, s gekregen .
Mischien heeft U nog iets of een mooie herinnering.

Groetjes Rob Born

Westmaas


Plaats reactie