opsporing verzocht

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
schipperwillem

opsporing verzocht

Bericht door schipperwillem »

Goedenavond,
Nieuw op dit forum val ik gelijk met de deur in huis, een brandende vraag van mijn neef die collega's van de Elisabeth B lichting 1956-57 zoekt.
Hij is erg bezig met het ontmoeten van de Pamir, het zeilschip uit Duitsland welks na hun ontmoeting het graf vond 500 mijl ten zuidwesten van de Azoren.
Ze hadden zelfs hun koers enigszins gewijzigd voor zo'n spectaculaire ontmoeting met één der laatste der Mohikanen.
Hij zou het zeker op prijs stellen als er nog ex collega's zijn om hem te ontmoeten.
Hartelijke groeten, neef Hendrik van Veen 80 jaar, en dit epistel schrijvertje schipper Willem.

sleep

Re: opsporing verzocht

Bericht door sleep »

Ik begrijp de vraag niet helemaal.
Ik heb met Henk gevaren op Neeltje B in 1957.
Heb toen de Pamir gebouwd.
Henk is wel eens bij mij thuis geweest,ongeveer 20 jaar geleden.
Louis
schipperwillem

Re: opsporing verzocht

Bericht door schipperwillem »

Louis, bedankt voor je reactie, en was de vraag misschien niet helemaal duidelijk geformuleerd.
Henk wil graag nog eens maten uit die tijd ontmoeten.
Wellicht kan iemand zich die reis nog herinneren van de ontmoeting met de Pamir, maar die verhalen komen als vanzelf wel boven als jullie een ontmoeting kunnen plannen.
Zal contact opnemen met Henk en zal samen wel achter de computer duiken.
Groet, Willem.
schipper-willem

Re: opsporing verzocht

Bericht door schipper-willem »

Beste Louis,
Henk is hier nu bij me en zegt dat hij met de Elisabeth B twee wereldreizen heeft gemaakt in de jaren 1956-57.
In aug-sept voeren wij via het Panamakanaal naar Japan, onze kapitein heette Friedriechs.
Na radiocontact met de Pamir heeft hij de koers verlegd zodat wij een ontmoeting konden regelen.
Die ontmoeting heeft plaatsgehad, echter ben ik vergeten welke datum dat was en op welke meridianen de ontmoeting heeft plaats gehad.
Henk zou graag in contact komen met oud opvarenden van de Elisabeth B.
Is het mogelijk dat hij jou heeft ontmoet in Oudewater, dat is hetgeen hij zich kan herinneren.
Na de Elisabeth B heeft hij op de Neeltje B gevaren dit was een vrachtschip.
Het mailadres van Henk,
h.vanveen@kpnmail.nl


Plaats reactie