Rijk Bleijenberg

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
hansvdbrink

Rijk Bleijenberg

Bericht door hansvdbrink »

Beste leden van dit forum, mijn naam is Hans van den Brink. Ik ben bezig met een boek over Rijk Bleijenberg, die van 1956-1958 op het KOFS Amsterdam gezeten heeft. Wie kent hem, of klasgenoten, of heeft foto's of namen(lijsten) uit die tijd? Alle informatie stel ik heel erg op prijs.

Zelfde vraag over de schepen waar hij op gevaren heeft tussen augustus 1958 en december 1963: achtereenvolgens de Vliestroom, Guineekust, Zaanstroom, Grebbestroom, Larenberg, Ittersum, Liberiakust en weer de Ittersum.
Wie kent hem, of bemanningsleden, of heeft foto's of namen(lijsten) uit die tijd? Alle informatie is welkom. Bij voorbaat bedankt!
Hartelijke groet,
Hans van den Brink
06-53646415

Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Rijk Bleijenberg

Bericht door Drentenier »

Hallo Hans,

Jan Enthoven schijnt ook met een boek over Rijk Bleijenberg bezig te zijn:

http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... rg#p349742

Zijn jullie daar tezamen mee bezig of werken jullie toevallig apart aan een zelfde boek?
Groet,
Hans
enthoven
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 nov 2009 10:51

Re: Rijk Bleijenberg

Bericht door enthoven »

Heren,
Ik ben in samenwerking met han s van de brink een overzicht te krijgen van het verleden van rijk bleijenberg hij is de schrijver en ik probeer het varens gedeelte van hem in beeld te krijgen helaas met onze leeftijd zal dat niet meevallen de meeste zullen permanent ten anker liggen maar indien er nog mensen zijn van rond de 80 die op een dezer schepen gevaren hebben graag een reactie.
zelf heb ik gevaren met \Kapt. Eilander en Hwtk Appie Taconis deze zullen er menselijker wijs niet meer zijn maar toch het proberen waard,
wie o wie weet meer van deze tijd op de liberiakust of de schepen die van der brink genoemd heeft.
jan enthoven.


Plaats reactie