Jan Lemnert Zuidema.

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Zegt die naam iemand iets? Ik kwam net dit bericht tegen op Facebook.


Anna Hjelmberg heeft Amsterdam-Centrum beoordeeld — 5 sterren
11 september 2015 ·
Help me find my relatives! (in the Netherlands, Great Britain?)
My father never met his father.
My grandfather was a sailor captain who came to Oskarshamn in Småland in Sweden a couple of times, once were 1947 when my father was conceived.
His name was Jan Lemnert Zuidema. Probably born in the Netherlands between 1900 and 1915. He also had a family in Great Britain.
I would like to get in touch with my realtives if someone knows of Jan Lemnert Zuidema please PM me.
---------
Help me mijn familieleden te vinden! ( in Nederland , Groot-Brittannië ? )
Mijn vader zijn vader nooit ontmoet .
Mijn grootvader was een zeeman kapitein die naar Oskarshamn kwam in Småland in Zweden een paar keer , een keer was 1947 toen mijn vader werd verwekt .
Zijn naam was Jan Lemnert Zuidema . Waarschijnlijk geboren in Nederland tussen 1900 en 1915. Hij had ook een gezin in Groot-Brittannië .
Ik zou graag in contact komen met mijn realtives te krijgen als iemand weet van Jan Lemnert Zuidema behagen PM me .

Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Met nog een foto. Afbeelding
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jan Lemnert Zuidema komt me wat vreemd voor.
Zou het kunnen gaan om Jan Lammert Zuidema?
Als dat klopt, zou het Jan Lammert Zuidema kunnen zijn die op 14 december 1914 in Wildervank werd geboren.
En als Jan Lammert nou precies met zijn hoofd voor de H staat, zou dat scheepje de HENCA van 1936 kunnen zijn, maar dat betwijfel ik toch om verschillende redenen. Dat schip ging kwam in 1940 in handen van de Duitsers en werd in 1942 bij Cap Le Hague door Engelse vliegtuigen tot zinken gebracht.

Maar wat naam en geboortejaar betreft, zou het toch Jan Lammert Zuidema kunnen zijn. Dan trouwde hij op 21 mei 1952 in Rotterdam met Josephina Adriana Segers geboren 21/3/1925 Rotterdam overleden 27 oktober 2004.
Maar misschien zit ik wel helemaal verkeerd, hoor. :wink:
Leuke puzzel, dat wel.
Vind de naam van dat bootje en je schiet lekker op.
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Ik stuurde het door aan de vraagster. Ik zal het ook nog op een site van Rotterdam zetten. Groet en bedankt.
Gert Schouwstra
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Gert Schouwstra »

Jan, de motorcoaster ENGA (IMO 5023576) werd in 1930 in Groningen gebouwd als ALEIDA voor Daniël Galenkamp uit Hasselt. Ze voeren voor Wagenborg.
Op 18-12-1936 neemt zoon Reijer Galenkamp het schip over en zet er de naam ENGA op met thuishaven Zwolle.
Op 10-08-1941 vaart het schip als de Duitse HANNI LENE, maar in 1945 komt het terug naar Nederland.
Van 1945 tot 1947 voer het weer als ENGA voor de Staat der Nederlanden.
De foto is dus gemaakt tussen 1936 en 1941 of tussen 1945 en 1947.
Mogelijk komt de naam van Zuidema nog voor in de archieven van Wagenborg. Ik hoop in elk geval dat je met dit puzzelstukje weer wat verder komt.
Gert
- Varen is Leven -
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Ik stuurde het door bij de oproep op Facebook. Maar ik kreeg daar ook geen reactie. Dus ik weet het ook niet.
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Ik heb je laatste bericht weer doorgestuurd via bericht op haar Facebookpagina. Maar op mijn eerdere berichten die ik haar stuurde kwam ook geen enkele reactie. Ik weet ook niet of ze het dan wel heeft gezien.
Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Jan Smith
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2010 18:24

Re: Jan Lemnert Zuidema.

Bericht door Jan Smith »

Ze heeft mijn berichten gelezen. Ze schreef "Thank you!".


Plaats reactie