Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Gert VLD
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2015 14:08

Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door Gert VLD »

Hallo allemaal,

Mijn Naam is Gert van Rijn.
Ik ben op zoek naar oud collega's van mijn vader, Maarten (Willem) van Rijn uit Vlaardingen.
Mijn vader was vrij vroeg kaal en door zijn been lengte verschil liep hij altijd behoorlijk mank.
Voordat hij bij Nedlloyd begon heeft naar mijn weten ooit gevaren op de Ganges en daarna begonnen bij de VNS of de KNSM als ik het me goed herinner.
Voordat hij bij Nedlloyd kwam was hij (scheeps) timmerman en daarna baas timmerman op de naar mij onbekende schepen.
Bij Nedlloyd heeft hij altijd als bootsman gevaren.

De schepen waarop hij bij Nedlloyd voer waren:
04-11-74 Leiderkerk
28-02-75 Leiderkerk
03-09-75 Nedll. Main
30-09-75 Steenkerk
12-03-76 Zuiderkerk
03-12-76 Zonnekerk
16-03-77 Zonnekerk
21-06-77 Zonnekerk
23-08-77 Neder Rijn
25-01-78 Neder Rhone
29-08-78 Neder Rijn
22-02-79 Nedll. Westerkerk
23-03-79 Nedll. Bangkok
16-08-79 Nedll. Bangkok
07-04-80 Nedll. Rouen
31-03-81 Nedll. Wissekerk
15-08-81 Nedll. Wissekerk
17-03-82 Willemstad
02-11-82 Willemstad

Rond 1980 ben ik een keer met mijn moeder meegeweest op de Nedlloyd Willemstad naar Bremen en Hamburg, ik was toen ongeveer 10 jaar.
Twee matrozen die ik me herinner waren Leo Lemmer (groot en kaal) en Bertus (middelgroot en bos rood haar).
We hebben toen een vlot gebouwd met het zoontje van de marconist en hebben toen met z'n allen in de haven gezwommen.

Er zijn twee verhalen waar ik graag meer van zou willen weten, ten eerste een verhaal over het vervoer van wilde dieren waarvan er 1 ontsnapte, ik weet niet zeker of mijn vader daar ook bij was, en ten tweede een verhaal in Sydney vlakbij de opera waarbij ze op het politie bureau belanden omdat ze na de nodige jenever bedachte om met een staalkabel een beug te maken en te gaan vissen om zodoende de halve haven te blokkeren voor ander scheepvaart.

Omdat mijn vader altijd weg was zou ik graag op deze manier in contact willen komen met mensen die hem gekend hebben.
Mochten er mensen reageren dan moet u weten dat ik meestal alleen hier kan reageren in de weekende.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet
Gert van Rijn

Gebruikersavatar
S Verheij
Berichten: 223
Lid geworden op: 13 okt 2010 15:29
Locatie: Vlaardingen

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door S Verheij »

Ja ik heb nog met je vader gevaren,Alleen weet ik niet meer zo gauw welk schip het was, moet ik eens over na denken.
Gr.S.Verheij
Vlaardingen
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Willem Visser
Berichten: 764
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:16
Locatie: Amsterdam

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door Willem Visser »

Hoi Gert,

Onderstaande zijn de reizen dat ik op de Leiderkerk heb gevaren en zou ik met hem samen gevaren moeten hebben.
Helaas kan ik jouw vader niet voor de geest halen en zou misschien een foto uit die tijd mij helpen im hem te herinneren.

Leiderkerk - 14 november 1974 t/m 6 februari 1975
Leiderkerk - 28 februari 1975 t/m 27 juni 1975

Gr Willem
Old sailors never died.

Gr Willem V.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door jdbvos »

In 1974-1975 of zo zat ik op de Zonnekerk, op de Oost-Afrika-dienst...
De hofmeester was een hobby-fotograaf die een doka had ingericht aan boord...
Die maakte veel foto's van "happenings" en de mensen aan boord.
Jammer genoeg heb ik maar een paar.....
Maar op die ene foto bij de bbq was askmenievergis die 'dikke' (niet onaardig bedoeld; uitsluitend ter aanduiding !) de bootsman. Maar die was zoals je ziet niet kaal....
Maar als hij toen aan boord zat, zou hij op deze foto's kunnen staan.....
Bijlagen
zonnekerk 2ewtk willem grooteboer en llwtk Louis makreeltjes bakken.jpg
zonnekerk 2ewtk willem grooteboer en llwtk Louis makreeltjes bakken.jpg (554.34 KiB) 7320 keer bekeken
zonnekerk 3ewtk piet huybrechtse en ik makreeltjes vangen bij tanga.jpg
zonnekerk 3ewtk piet huybrechtse en ik makreeltjes vangen bij tanga.jpg (456.57 KiB) 7320 keer bekeken
zonnekerk bbq 1.jpg
zonnekerk bbq 1.jpg (553.37 KiB) 7320 keer bekeken
zonnekerk bbq 2.jpg
zonnekerk bbq 2.jpg (535.92 KiB) 7320 keer bekeken
zonnekerk bbq 3.jpg
zonnekerk bbq 3.jpg (505.45 KiB) 7320 keer bekeken
zonnekerk makreeltjes eten 2.jpg
zonnekerk makreeltjes eten 2.jpg (496.71 KiB) 7320 keer bekeken
zonnekerk makreeltjes.jpg
zonnekerk makreeltjes.jpg (641.93 KiB) 7320 keer bekeken
Oost, west...ook best
Wiebe
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 okt 2015 16:54

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door Wiebe »

Als Jan Vos de leerling wtk is op de foto, dan hebben wij nog samen gevaren. Ik had toen mijn vrouw Susanna ook mee aan boord. Ik heb nog foto van je dat wij aan het stappen waren in San Fransico (dacht ik). Ik weet nog dat je altijd gitaar speelde op stalen snaren.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door jdbvos »

Hey Wiebe ! Was jij niet de 4e of 3e wtk ? Dat was op de Spaarnekerk ??? Alleen: de monsterrol die ik daarvan heb staan andere personen op, maar dat zegt natuurlijk niks: aflossingen waren wereldwijd....en askmenievergis was er een gedeeltelijke crewchange in New York....
Ik kan me iig ene Wiebe herinneren, maar weet niet meer precies op welke boot.....
En ja: ik had altijd m'n gitaar mee...en uiteraard met stalen snaren 8)
Bijlagen
Spaarnekerk a.jpg
Spaarnekerk a.jpg (518.14 KiB) 7178 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gert VLD
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2015 14:08

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door Gert VLD »

Goede dag Heren,

Allereerst vriendelijk bedankt allemaal voor het reageren, helaas staat mijn vader niet op de foto's.
Wellicht kan er wat duidelijkheid komen als ik wat foto's van hem plaats.
ms-nederijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2011 01:27

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door ms-nederijn »

Beste Ger,

Ik heb met je vader gevaren in 1978 op de Nederrijn India Pakistan en in 1980 op de Nedlloyd Bangkok PG reis.

Vr gr Bertus Janssen
Samen komen we ver

Gr Bertus Janssen
Gert VLD
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2015 14:08

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door Gert VLD »

Hoi Beste mensen, ik zie nu dat er nog meer reacties zijn, ik probeer even wat fotos te plaatsen
Gert VLD
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 nov 2015 14:08

Re: Ik zoek contact met oud (Nedlloyd) collega's die mijn vader Maarten van Rijn gekend hebben

Bericht door Gert VLD »

Afbeelding

Mijn vader zit in een witte overall tweede van links


Plaats reactie