Wie kende Kapitein Gerrit Booij? Jaren '30, '40. 50

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
Crabber
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2017 22:51

Wie kende Kapitein Gerrit Booij? Jaren '30, '40. 50

Bericht door Crabber »

Geboren 1901, overleden 1975. Hij heeft voor de KPM gevaren, in elk geval op de Sibigo in maart 1942, ontkomen naar Australië. Gerrit Booij is mijn oom, een broer van mijn vader. Ik hoop meer over hem te weten te komen. Bij voorbaat dank! Kees Booij

Roy Hollander
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2013 14:43

Re: Wie kende Kapitein Gerrit Booij? Jaren '30, '40. 50

Bericht door Roy Hollander »

Beste Heer,
Begin 70 jaren,gevaren met kapitein Booij zoals hij mij vertelde was hij ook kapitein geweest bij de KPM.
Hij woonde met zijn familie in Sydney (Aus)
Het schip(ms Kemphaan) waar we beiden aanwezig waren is helaas na een zeer korte tijd failliet gegaan.
Op een goede dag vroeg de kapitein aan mij kom even naar mijn hut toe, want ik zag aan hem dat die mij observeerde hij vroeg mij is jou vader
HWTK geweest bij de KPM.
Ik antwoorde nee maar wel mijn opa,en hete die ook Abraham zei ik toen kwam er een verhaal dat tijdens de oorlog mij opa afmonsterde daar er thuis wat was voorgevallen en nooit meer was terug gekeerd dit verhaal had ik ook gehoord maar de goeie man is ook nooit thuis gekomen.
Kapitein Booij was een zeeman en Heer in hart en nieren maar het mooiste was dat die ver oostert was zo droeg die dan een sarong met daarop een kaki shirt met zijn epauletten ja een mooi gezicht was dat.
Helaas vernam ik dat de goeie man is overleden .
Zelf dacht ik dat het in 1972 was toen ik weer naar huis ging heb ik hem nog opgebeld in Sydney .

Ik hoop voor U dat het een verhaal is met een herinnering aan hem.

Het jaar loop ook ten einde een gezond 2018 toegewenst
Met vriendelijke groet
Roy Hollander
email:grachtschip@gmail.com


Plaats reactie