Crewmembers Oleander 53-56

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
Plaats reactie
djhlinn
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2017 15:53

Crewmembers Oleander 53-56

Bericht door djhlinn »

Goedemiddag allen!

Mijn naam is Dominique en ik ben de kleindochter van P.A Linnenbank. Mijn grootvader was in de periode 1948 tot 1960 actief als zeeman op diverse schepen, waaronder de Oleander (Bermuda - New York, 53-56). Ik heb een x aantal monsterboekjes van hem uit deze tijd, en hij was voor een aantal maatschappijen actief waaronder Oostzee en Hilligersberg.

Daarnaast bezit ik crewlijsten van de reizen Bermuda - New York, en ben ik opzoek naar nabestaanden van de mensen die destijds met mijn opa op zee gezeten hebben. Verder ben ik uiteraard opzoek naar foto's en meer informatie uit die tijd. Wij weten als familie vrij weinig, en ik heb de meeste informatie die wij weten uit de monsterboekjes moeten halen en uit andere documenten die wij nog hebben van mijn opa.

Mijn opa is helaas in 1998 overleden.
Wat praktische informatie: Mijn opa is geboren in 1930 in Amsterdam en is op de Waterschout v Amsterdam in 1957 gehuwd met zijn eerste vrouw (niet mijn oma overigens)

Groetjes,
Dominique

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Crewmembers Oleander 53-56

Bericht door jdbvos »

Nou, je bent rijkelijk laat op zoek naar de crewmembers... :-D
Ikzelf ben van '52 (een uitstekend jaar, overigens !), en dus 65 jaar; je opa voer in ca 53, en -ervan uitgaande dat de leeftijd van de bemanning ca 20 jaar zal zijn- hebben we het dus over leeftijden rond de 85....
Nou is het enige dat onmogelijk is, het de onmogelijkheid van iets is, maar de kans dat ze nog in leven zijn, opgeteld bij dat ze ook (nog) online zijn, is gezien de tijdsspanne iets met een kleine trefkans....
Ik wens je veel succes !

Ik ben even aan het zoeken geweest, maar foto's van de Oleander is zelfs een moeilijk onderwerp....
Ik heb 3 foto's van een Oleander, die ook nog in de NewYork-Bermuda dienst zat, maar die is vlgs mijn gegevens van 1953....
Hij heeft dus op een vrijwel nieuw schip gevaren....
Oleander Marhisdata.jpg
Oleander Marhisdata.jpg (105.4 KiB) 3862 keer bekeken
Gegevens vind je hier

...en de foto's die ik heb zijn dezen:
Bijlagen
OLEANDER_ outbound from Hamilton c. 1955. She spent about 20 years on the New York-Bermuda run.jpg
OLEANDER_ outbound from Hamilton c. 1955. She spent about 20 years on the New York-Bermuda run.jpg (159.85 KiB) 3862 keer bekeken
Oleander-a.jpg
Oleander-a.jpg (80.54 KiB) 3862 keer bekeken
QUEEN OF BERMUDA HamiltonHarbour1965_at No. 1 OCEAN at No. 5 MONARCH and the Dutch OLEANDER at No. 6..jpg
QUEEN OF BERMUDA HamiltonHarbour1965_at No. 1 OCEAN at No. 5 MONARCH and the Dutch OLEANDER at No. 6..jpg (170.67 KiB) 3862 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Crewmembers Oleander 53-56

Bericht door Drentenier »

Hier staan er ook nog een paar: http://www.shipspotters.nl/viewtopic.php?t=383
Groet,
Hans
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Crewmembers Oleander 53-56

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

---------------
Dominique, je schreef...
Mijn opa is geboren in 1930 in Amsterdam
Maar wie is dan die Petrus Antonius (Piet) Linnenbank die op 4 juli 1931 in Amsterdam werd geboren en op 8 augustus 1998 in Velp overleed? Hij staat te boek als "zeeman en schilder" en ook de Oleander wordt bij zijn gegevens genoemd. Dat moet jouw opa Piet toch welhaast zijn.

Interessante en zeer kleurrijke familie. Voordat je die eens helemaal uitgevogeld hebt, ben je wel even bezig. :wink:
---------------------
djhlinn
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2017 15:53

Re: Crewmembers Oleander 53-56

Bericht door djhlinn »

Theo Horsten schreef: 14 sep 2017 06:46 ---------------
Dominique, je schreef...
Mijn opa is geboren in 1930 in Amsterdam
Maar wie is dan die Petrus Antonius (Piet) Linnenbank die op 4 juli 1931 in Amsterdam werd geboren en op 8 augustus 1998 in Velp overleed? Hij staat te boek als "zeeman en schilder" en ook de Oleander wordt bij zijn gegevens genoemd. Dat moet jouw opa Piet toch welhaast zijn.

Interessante en zeer kleurrijke familie. Voordat je die eens helemaal uitgevogeld hebt, ben je wel even bezig. :wink:
---------------------
Ik bedoelde ook 1931, excuus.

Ik ben al een aantal jaar bezig om onze familie uit te zoeken, en het is een flinke klus haha. Mijn opa was nogal een geheimzinnig man. Hij vertelde niet veel. De familie Linnenbank is zeker heel interessant.
djhlinn
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2017 15:53

Re: Crewmembers Oleander 53-56

Bericht door djhlinn »

Nou, je bent rijkelijk laat op zoek naar de crewmembers... :-D
Ikzelf ben van '52 (een uitstekend jaar, overigens !), en dus 65 jaar; je opa voer in ca 53, en -ervan uitgaande dat de leeftijd van de bemanning ca 20 jaar zal zijn- hebben we het dus over leeftijden rond de 85....
Nou is het enige dat onmogelijk is, het de onmogelijkheid van iets is, maar de kans dat ze nog in leven zijn, opgeteld bij dat ze ook (nog) online zijn, is gezien de tijdsspanne iets met een kleine trefkans....
Ik wens je veel succes !
Daarom richt ik mijn zoektocht ook eigenlijk op nabestaanden van de bemanning. Mijn opa had het altijd over één specifiek iemand (Nico Oltman of Olman Akkermans) maar meer dan een geschreven brief hebben we niet van hem. We weten alleen dat deze Nico naar Amerika is gegaan.

Ik wil een reconstructie maken van die reizen in die periode met zoveel mogelijk informatie en fotos etc.


Plaats reactie