beschilderde rattenschilden

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Plaats reactie
bart

beschilderde rattenschilden

Bericht door bart »

Dag heren,

Ik kwam onlangs met de Europa in Argentinie de Kruzenshtern tegen, waarbij het me opviel dat de rattenschilden schitterend waren beschilderd met haaientanden en andere afschrikwekkende plaatjes. Nou kwam het in me op dat daar mischien een bijgeloofachtige diepere reden achterligt als het van boord houden van kwade geesten oid. Weet iemand hier iets over of is het gewoon schone franje?

Groeten,

Bart

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ik kan het niet anders zien dan een verfraaing van zo'n schild.
In een grijs verleden heb ik heel wat Smurfen, Asterixen & Obelisken, Pink Elefants, enz. op schepen geschilderd, maar nog nooit op een ratshield.......

Nieuwe vorm van maritieme art ???.

m.v.g. Roy
Bram

Bericht door Bram »

:D
Hai Roy accubak deksels en bureau bladen waren bij mij favouriet om op te schilderen het meeste waren toch wel de Walt Disney figuren en het popeye het meest ! :wink:
Groets Bram :D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Bram,

Daar zeg je me wat. Inderdaad ook Popeye figuren en F.C.Knudde behoorden ook tot m'n favorieten.
Meestal op de binnenkant van de m.k. deur, het beschermingschot van de winch bediening of stomweg zijkant van het witte huis.

Maar ja, het was ook in een tijd dat maritieme art nog heel gewoon was............

m.v.g. Roy
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram en Roy,
Oude tankergewoonte.
Op de zijkant van de brug, iedere keer als je het Suezkanaal passeerde een kameeltje erbij. Op een goed moment zag het zo bruin van de kamelen en hebben we die handel maar verwijderd en netjes in de witte lak gezet.
All the best
Jos
Old Fart
Berichten: 435
Lid geworden op: 06 aug 2010 20:25
Locatie: Arnemuiden

Re: beschilderde rattenschilden

Bericht door Old Fart »

Ook geschilderde spreuken kom je tegen,op het voor-onder luik enzo.Zo zag ik een tjalk met de volgende rijm op een klapluik:
"Ik vaar gedurend met het tij,
op zoete en zoute stromen.
Vaart iemand me soms voorbij:
ik zal er ook wel komen.

grn,Old Fart


Plaats reactie