Tatoeages

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 17 jun 2006 01:08

Tja, ik moet natuurlijk ook reageren. :)
Ik heb dus geen tatoos.
Vind wel dat het, vooral vroeger erbij hoorde als je zeeman was.
Heeft ook te maken met de reden waarom, identificatie als je ergens op een eiland aanspoelde na schipbreuk, want daar had je als zeeman recht op.
Aanspoelen bedoel ik dus.
Helaas ben ik nooit ergens op een eiland aangespoeld, na 15 jaar varen heb je daar toch ergens recht op, maar ik ben nog nooit met een schip ergens aan de grond gelopen.
Ben wel regelmatig aan lager wal beland, maar that's another story.
Worldwide steigertjes in de vernieling gevaren, maar ook dat is another story.
Ik ga zondagochtend heel vroeg op weg naar mijn vacantiebestemming.
Reisje op de Donau.
Twee weken lang in een gebied wat recent door overstromingen geteisterd is, dus ik weet niet wat ons allemaal te wachten staat.
Maar ik zal van zoveel mogelijk scharrelbakkies foto's maken die we op die kali tegenkomen en maar hopen dat we geen steigertjes doormiddenvaren.
All the best
Jos
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Derk Gotink

Bericht door Derk Gotink » 17 jun 2006 01:59

Jos en Akkie,

Maak er iets van, doen wij ook!
De top van kombuispraat verlaat het schip, als de kat van huis is dansen de muizen!

Ik hoop niet voor jullie als je weer terug aan de vaste wal bent er veel vette pannen en ongewassen vaat in je kombuis staat :lol:

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Stavenuiter

Bericht door Stavenuiter » 17 jun 2006 02:21

Mogge Jos.

Een hele fijne vakantie toegewenst :D :D
Uiteraard ook voor de vrouw.
Genietennnnnnnnnnnnnn :D

Groet Nico.

oinky

Bericht door oinky » 17 jun 2006 08:22

het is inderdaad een mode, voorheen als je tattoo's had dan was je zeeman, motorrijder of crimineel ,ik vind dat je zelf iets moet hebben met een tattoo het is tenslotte iets persoonelijks dus je moet het wel echt mooi vinden wat je laat zetten, dus eerst effe goed nadenken voor dat je er een laat zetten, dat van wachten tot je 21 is niet helemaal waar, maak daar maar 15 a 16 jaar van en eigenlijk is je lichaam nooit echt klaar met groeien moet je maar eens om je heen kijken , een hoop mensen krijgen een bierbuik :lol: :wink: of worden gewoon op een bepaalde leeftijd wat dikker en hun tattoo's blijven ook het zelfde, wat wel zo is is dat ze kunnen vevagen vooral als je veel in de zon er mee zit, maar ook daar gaat heel wat jaren over heen en dan laat je je tattoo gewoon opnieuw inkleuren en dan is je plaatje weer als nieuw. en jos heeft inderdaad gelijk dat een zeeman daarom tattoo's had zodat ze herkend konden worden als ze ergens aanspoelden endaarom droegen ze ook oorbellen zodat de begrafenis betaald kon worden, eigenlijk was de zeeman de eerste die oorbellen droeg in onze "westerse cultuur" dan teminste

gr. Oinky

Jos een fijne vakantie toegewenst

Arie Hazebroek

Bericht door Arie Hazebroek » 17 jun 2006 17:54

Zelf heb ik geen tatoo's maar ik heb een paar mannen meegemaakt die een paar ogen op hun kont hadden laten zetten.
Zie mijn ingezonden verhaal ( Stukkie fietsen ) op Jos zijn Scheepspraat.
Deze ogen vind ik ook wel wat hebben.
Gr. Arie.
Afbeelding

GOOFY

Bericht door GOOFY » 17 jun 2006 19:08

Afbeelding

GOOFY

Bericht door GOOFY » 19 jun 2006 19:39

Afbeelding

roy

Bericht door roy » 19 jun 2006 20:28

Zou die gozer ook naar vis meuren ?.

m.v.g. Roy

Bram

Bericht door Bram » 19 jun 2006 20:32

:D Hoi Roy zou best kunnen
Groets Bram :D

Arie Hazebroek

Bericht door Arie Hazebroek » 19 jun 2006 20:34

Hij heeft ook ergens een spierinkie laten zetten....
gr. Arie.

Bram

Bericht door Bram » 19 jun 2006 20:42

:D Zal wel onder een duiveltje hangen :wink:
Groets Bram :roll:

Jaco
Contacteer:

Bericht door Jaco » 19 jun 2006 20:47

Op dat zelfde plekkie heb ik zitten twijvel;en tussen een Giraf of een Olifantje.....

Is toch een Giraf geworden ........ :D :D :D
Groeten Jaco

Varen is net zoiets als Vliegen.
Als de grond dichter bij komt, moet je gaan opletten !!!!!!

Bram

Bericht door Bram » 19 jun 2006 21:15

:D Hoi Jaco,problemen met het slurfje :?: 8)
Groets Bram

Bram

Bericht door Bram » 19 jun 2006 21:26

:D Ik vond in het bekende archiefje van me ,enige plaatjes wat de meeste van ons wel herkennen ,en mischien ook nog ergens op heb laten zetten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de echte liefhebbers heb ik nog wel een paar plaatjes meer ,dit zijn wel de originele uit een tattoo shop,zelf kijk ik er nog steeds met plezier naar.

Groets Bram :D

Rose

Tatoeages

Bericht door Rose » 20 jun 2006 09:54

goeiemorgen,
leuk onderwerp ik heb er ook eentje,een ankertje....
Ik heb er lang over nagedacht of ik er eentje wilde en vervolgens jaren over gedaan om te verzinnen wat voor een.Toen ging ik met een boot de lange reis op van Finland naar Japan en een van de Filipijnen was thuis een tatoeeerder en had een zelf gemaakt apparaat (motortje van een walkman en een lege pennenhuls) en ging vervolgens de armen van diverse bemanningsleden te lijf.Het resultaat was mooi en de kleuren bleven goed zitten.Ik ging ook overstag en wilde een ankertje,half op mijn linkerborst.Zodanig gesitueerd dat ik het naar believen kan bedekken of niet :lol: !Die Filipijn heeft flink zitten zweten,een vrouwenborst is wel effe wat anders dan een mannen bovenarm :lol: !
Hij durfde mij bijna niet aan te raken...en een tatoeage op een borst voel je niet,het kriebelde een beetje :oops: .Spijt heb ik er niet van,alleen is er een gedeeltje vervaagd en moet ik het eens een keertje over laten doen,het hoort nu bij mij!By the way,het 5 jarige zoontje van mijn broertje vroeg aan zijn vader wanneer hij eens een ander plaatje op zijn armen plakt......doet hij namelijk ook :P :P havenmuts.

Oebele
Contacteer:

Bericht door Oebele » 20 jun 2006 10:41

Ha Bram,

Dat zijn verrekt mooie tattoos! :D

de mazzl, Kabeljauw
www.oebel.waarbenjij.nu
Ajua en tabee, ergens in oktober weer naar zee!

Plaats reactie